اجرای طرح تحول سند دستگاه قضایی باعث امید جامعه است
کد خبر: 3826221
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اجرای طرح تحول سند دستگاه قضایی باعث امید جامعه است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اجرای طرح تحول سند دستگاه قضایی را مایه ایجاد امید در جامعه خواند و تصریح کرد: امید است در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی شاهد تحولات چشم‌گیری در دستگاه قضایی و حوزه‌های مربوطه باشیم و دستگاه قضایی بتواند آرمان‌های شهید بهشتی و آرمان‌های چهل ساله گذشته انقلاب اسلامی را تبلور عینی ببخشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک عصر 19 تیرماه در جلسه شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: جدای از برخی مسائل ملی، در حال حاضر استان مرکزی با مشکلات و مسائلی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و بعضا برخی از  واحدهای بزرگ این استان با بانک‌ها و غیر بانک‌ها مشکل دارند که رفع این موانع و رونق تولید، نیازمند توجه جدی و بیشتر از گذشته دستگاه قضایی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اجرای طرح تحول سند دستگاه قضائی را مایه ایجاد امید در جامعه خواند و تصریح کرد: امید است در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی شاهد تحولات چشم‌گیری در دستگاه قضایی و حوزه‌های مربوطه باشیم و دستگاه قضایی بتواند آرمان‌های شهید بهشتی و آرمان‌های چهل ساله گذشته انقلاب اسلامی را تبلور عینی ببخشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امید است دستگاه قضایی با حضور ریاست جدید بتواند در درجه اول الگو و تراز جدیدی را برای جهان اسلام و ۶۰ کشور مسلمان آن و درجات بعدی برای تمام جهان معرفی کند. نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران یک نظام برآمده از مکتب اسلام اصیل است و می‌تواند در برابر تمام نظام‌های سکولار غربی، سوسیالیست شرقی به عنوان نظام عزت‌آفرین، نظام مقتدر، عدالت‌خواه، کرامت‌‌آفرین و شخصیت‌ساز و بسترساز برای تعالی و ارتقای معنوی ایستادگی کند.

به گفته وی در دین اسلام، اعتلای ارزش و شخصیت انسانی به عنوان امری مهم مورد توجه قرار گرفته است، متأسفانه تمام هجمه‌هایی که امروز علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود، به خاطر ارزش‌های والای اسلامی این نظام و اسلام اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و عاشوراست. دشمنان اسلام ناب با اسلام آل سعودی، اسلام وهابی و اسلام تکفیری مشکلی ندارند مشکل اصلی آنها با اسلام ناب محمدی، اسلام امام راحل انقلاب و اسلام شهید بهشتی‌ها و مدرس‌هاست.

امام جمعه اراک گفت: امروز دین اسلام در برابر تمام مستکبران و زورگویان جهانی ایستاده است، دنیای غرب امروزه دین را در برابر عقل قرار داده است و دین را صرفا به روز مشخصی برای عبادت خداوند خلاصه کرده است. غربی‌ها با این اعمال و تفکرات بی بند و باری، فحشا، همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی و صدها فساد دیگر را ترویج می‌دهند و این کارها با اسلامی که پایه و اساس آن شرافت و عزت انسان است، هیچ تناسبی ندارد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی یکی از شاخه‌های استوار شجره طیبه دین اسلام است که ریشه در امامت و نبوت دارد، امروز این مسئولیت خطیر و این پرچم پرافتخار بر دوش آیت‌الله رئیسی و سایر کارکنان این حوزه قرار دارد که امید است با همت بلند ریاست جدید این قوه و سایر مسئولین مربوطه شاهد این باشیم که نظام قضایی در گام دوم و دهه پنجم انقلاب اسلامی بتواند تمام کاستی‌ها و مشکلات را برطرف کند، آرمان‌های این نظام را تحقق ببخشد و ضعف‌ها را به طور کامل پوشش دهد.

وی گفت: در مسیر تحقق اهداف دستگاه قضایی تخریب‌های داخلی و خارجی زیاد است که اساس بسیاری از آنها به اندیشه‌های غربی و شرقی و غیر‌اسلامی بازمی‌گردد. هم اکنون با اندیشه‌هایی که نشأت گرفته از وحی و غدیر است، در برابر تمام این اندیشه‌هایی که گاها بیش از ۲۰۰سال هم سابقه دارند، با تمام قدرت ایستاده‌ایم. دستگاه قضایی یک مسئولیت ذاتی و ده‌ها و صدها مسئولیت غیر‌ذاتی دارد که اهتمام و برنامه‌ریزی منظم و منسجم در تمامی حوزه‌های کاری، از الزامات پیشبرد اهداف این دستگاه در زمینه‌های مختلف است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: امروز مردم منتظر این هستند تا آثار و برکات این همت بلند و عزم الهی را در تمام حوزه‌های کاری دستگاه قضایی مشاهده کنند و دستگاه قضایی نیز باید برای تحقق این امر، با صلابتی جدی و صد درصدی وارد میدان شود. دستگاه قضایی باید نفوذناپذیر باشد و تحت هیچ عنوانی اجازه دلال‌بازی را به عناصر فاسد و فرصت‌طلبی که قصد نفوذ به این شجره طیبه را دارند، ندهد. خوشبختانه چنین عزم و اراده‌ای در دستگاه قضایی کشور وجود دارد که امید است با همت و عزمی بیشتر بتوان در این زمینه بیش از گذشته به پیش رفت و بنده نیز در هر زمینه‌ای بتوانم، از کمک‌رسانی دریغ نخواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه استان مرکزی از کادر‌سازی برای دستگاه قضایی کشور دریغ نخواهد کرد، بیان کرد: ما این آمادگی را داریم تا در صورت امکان با دستگاه قضایی کشور همکاری لازم را داشته باشیم و وظیفه خود را در این زمینه انجام دهیم. به اعتقاد ما باید به حوزه پیشگیری توجه جدی شود، چرا که اهتمام بیشتر به این مهم می‌تواند بار بسیار زیادی از پرونده‌های ورودی را از دوش دستگاه قضایی کشور بردارد.

وی لزوم اصلاح مجرمان و کاهش تعداد ورودی زندان‌های کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما از تمام مسئولین دستگاه قضایی کشور تقاضا داریم به بحث خانواده و مشکلات این نهاد اجتماعی توجه بیشتری شود. در حال حاضر نرخ زاد و ولد در استان مرکزی ۹ دهم، نرخ باروری نیز در حدود ۱٫۶ است. استان مرکزی دومین استان پیر کشور است که متأسفانه این موضوع، واقعیت تلخی برای استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های مرکزی کشور، به حساب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه توجه هرچه بیشتری دستگاه قضائی کشور به منطقه صنعتی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه امام خمینی (ره) استان، اظهار داشت: امروز حتی با داشتن اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری هم امکان ایجاد چنین منطقه‌ای وجود ندارد و باید به این سرمایه ارزشمند توجه ویژه داشت. نباید اجازه داد که این منطقه مانند هپکو، آذراب و... از طریق خصوصی سازی آتش زده شود، تنها باید از طریق سیاست‌های مقام معظم رهبری و تشکیل شرکت‌های سهامی عام و عضویت افراد و درصد آن مدیریتی لایق، وارد بخش واگذاری شود.

انتهای پیام

captcha