افزایش سطح غنی‌سازی تصمیم نظام با پشتیبانی مردم است/ حجاب؛ سنگری هویت‌ساز برای مسلمانان
کد خبر: 3826435
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
خطیب جمعه تهران:

افزایش سطح غنی‌سازی تصمیم نظام با پشتیبانی مردم است/ حجاب؛ سنگری هویت‌ساز برای مسلمانان

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: به فضل الهی مسئولان کشور متفق‌القول هستند که تعهدات برجامی ایران کاهش دهند، اما مع‌الاسف این کاهش بازهم در چارچوب برجام و طبق مواد 26 و 36 آن است، لذا اولین گامی که بحمدالله برداشته شد افزایش سطح غنی‌سازی است و نظام اسلامی با عنایت و نصرت حق و پشتیبانی مردم انقلابی تصمیم گرفته غنی‌سازی را تا هر مقدار که لازم دارد بالا ببرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امروز 21 تیرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با دعوت همگان به تقوا گفت: فرصت ما قلیل است و باید به فکر بازخواست‌های مأمورین الهی باشیم و در این مسیر هیچ توشه‌ای بهتر از تقوا نیست.

وی در ادامه با اشاره به نقض عهد امریکا گفت: امریکا در بین تمام کسانی که قوانین رایج بین‌المللی را قبول دارند و می‌دانند این قوانین امنیت بین‌المللی را تثبیت می‌کند، رسوا شده است. برجام از ابتدا نافرجام، نامتوازن و خسارت‌بار بود اما با این حال این امریکا بود که ابتدا آن را نقض کرد. البته قبل از نقض هم در زمان اوباما تحریم‌ها را تشدید کرده بودند تا نوبت به این رئیس‌جمهور فعلی رسید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم. این صلابت، اقتدار و عزتی است که کانون و محور مقاومت بین‌المللی؛ یعنی امامت این جریان همیشه قولاً و فعلاً دارند. از طرفی با گذشت یکسال از نقض عهد امریکا و عدم انجام تعهدات برجامی از سوی اروپا، عملاً اروپایی‌ها تابع امریکا شده‌اند و و با تحریم‌های امریکا همراهی می‌کنند. در این شرایط دیگر جا نداشت که دو ماه دیگر به آن‌ها فرصت بدهیم. این فرصت دادن معنی ندارد؟ یعنی چه قراردادی چندجانبه باشد و همه کنار بکشند و یک طرف بگوید ما هنوز هم باقی هستیم. آیا این اقتدار، عزت و حکمت است؟

صدیقی اظهار کرد: حال فرصت دوماهه پایان یافته و به فضل الهی مسئولان کشور متفق‌القول هستند که تعهدات برجامی ایران کاهش دهند. اما مع‌الاسف این کاهش بازهم در چارچوب برجام و طبق مواد 26 و 36 آن است، لذا اولین گامی که بحمدالله متفق‌القول برداشته شد افزایش سطح غنی‌سازی است و نظام اسلامی با عنایت و نصرت حق و پشتیبانی مردم انقلابی تصمیم گرفته غنی‌سازی را تا هر مقدار که لازم دارد بالا ببرد و ملاحظه هیچ کسی را نخواهیم کرد.

تهدید را به فرصت تبدیل کنیم

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: انسان‌های استوار سوء استفاده نمی‌کنند و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند. خدا به فشار قسم خورده برای اینکه تمام برکاتی که عاید جامعه بشری شده در اثر تحمل مشقت‌ها و فشارها بوده است. اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت موشکی برتر نبودیم و این پهپاد رادارگریز و فوق‌العاده و قیمتی امریکا را نمی‌توانستیم بزنیم، اما هشت سال استقامت ما را در موضع برتر اقتدار دفاعی قرار داده است.

صدیقی بیان کرد: در این جنگ اقتصادی هم باید همه مسئولان کشور همان‌گونه که در جنگ نظامی به جوانان و بسیجیان و دلدلگان ولایت میدان داده شد، به همین‌ها میدان دهند و در ان صورت جوانان ما عرصه اقتصاد را به موقعیتی می‌رسانند که ملت ما برای همیشه پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جوانگرایی و اعتماد به سرمایه‌های داخلی در بیانیه گام دوم گفت: امروز خبرهایی دریافت کرده‌ایم که در بعضی مناصب مهم اقتصادی بعضی جوانان مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کرده‌اند. امیدواریم موردی نباشد و به صورت جریان دولتی دربیاید و تنها محدود به انتصاب نباشد. اگر جوانی انقلابی و ولایی بود و ملت را ولی‌نعمت می‌دانست و کار برعهده گرفت باید مورد حمایت قرار گیرد و لذا باید به جوانان انقلابی میدان دهند و از گذشته‌های خود استغفار کنند.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیسی‌های بدسابقه، خائن و فریبکار گفت: این‌ها واقعا مصداق جمله امام سجاد(ع) هستند که فرمودند خدا دشمنان ما را بی‌عقل قرار داده است. این‌ها دیدند که حادثه اهواز پیش آمد اما در مدتی نه چندان دور موشک‌های ما کنار اردوگاه‌ امریکایی‌ها فرود آمد. مردم عزیز به حق توقع دارند و من این اطمینان را می‌دهم که با این جسارت و غفلت، انگلیسی‌ها از بازوان قدرتمندان پرتوان نظام به همین زودی سیلی‌ای بخورند که پشیمان شوند.

حجاب نقش اول را در تحکیم خانواده دارد

صدیقی با اشاره به سالروز حادثه قیام گوهرشاد گفت: این کشف حجاب رضاخانی با دستور انگلیس بود؛ یکی از سنگرهای اقتدارآفرین و هویت‌ساز برای مسلمانان امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن عاشوراست. سنگر دوم راهنمایی علما با آرم خاص پیغمبری است. این عمامه و لباس آرام مجاهدت، نوکری امام زمان(عج)، از جان‌گذشتگی، انتصاب به پیامبر(ص) و لباس حفاظت و صیانت از بدی‌هاست، لذا رضاخان عمامه‌ها را هم به دستور انگلیس برداشت. سومین سنگر، خانواده است و حجاب نقش اول را در تحکیم خانواده دارد و از این جهت با سرنیزه خواست حجاب را بردارد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه من مردم و بانوان کشور مؤمن، علاقه‌مند به حضرت زهرا(س) و معتقد به قرآن می‌دانم، گفت: گاهی در مجامع عمومی دیده‌ام بانوان و دخترانی که حفظ ظاهر نکرده‌اند التماس دعا می‌کنند و در مجالس امام حسین(ع) و شب‌های احیا شرکت می‌کنند و اکثریت قریب به اتفاق آنها اسلام را قبول دارند، احکام اسلام را باور دارند، اما بعضی‌ها در اثر عدم توجه در فضایی قرار می‌گیرند و حالت لجاجت به خود می‌گیرند.

صدیقی خطاب به همه بانوان کشور حتی بانوان غیر مسلمان ابراز کرد: حجاب را با سایر پوشش‌ها مقایسه کنید. حجاب مظهر هویت مستقل زن است؛ هویت زن با مرد فرق دارد و زن باید به زن بودنش ببالد و هیچ لباسی ماند حجابی که اسلام تجویز کرده برای زن هویت استقلالی معین نمی‌کند.

وی افزود: همان‌گونه که عمامه برای عالم دینی نشانه است و مردم با دیدن آن به یاد خدا، دین، اخلاق، مهربانی و تعاون می‌افتند، حجاب هم تابلو است و دین، معنویت و اعتقاد شما بانوان را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: برهنگی را نه عقل و نه فطرت می‌پسندد. در بهشت برهنگی نبود و زمانی که حضرت آدم و حوا از بهشت به زمین آمدند خود را برهنه دیدند و به دنبال پوشاندن خود برآمدند، لذا پوشش و حجاب، شرف، اقتدار، عزت و هویت است و به علاوه اولین کانونی که جامعه را منسجم می‌کند انسجام خانوادگی است، اما زنی که در معرض دید هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده نمی‌تواند گرم باشد.

صدیقی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بنده هر جا که می‌روم و سخنرانی می‌کنم مردم از چند چیز رنج می‌برند؛ یکی تبعیض است. این مشکلات ارزی شکاف طبقاتی را عمیق‌تر کرد. جوانان از بیکاری رنج می‌برند و این مشکلات به خاطر تحریم بیگانه نیست بلکه برای خودتحریمی‌ها و سوء مدیریت‌هاست. مسئولان باید هم در متن مردم باشند و فاصله طبقاتی و بیکاری جوانان را ببینند و تصویری از آن را مشاهده کنند. اقتصاد خون است و باید در همه رگ‌ها جریان داشته باشد و نباید پایین‌شهری و بالاشهری داشته باشیم ولی سوء تدبیر در مسئله ارز جامعه را به این سمت برده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1395 به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند نقدینگی را به تولید هدایت کنید، اما الان سهم تولید غذا را با کارهای خدماتی مقایسه کنید. سهم کارهای خدماتی که بیشتر دلالی است در حد بودجه کشور است اما سهم تولید غذا پایین‌تر از ده درصد است. مسئولان باید مدیریت جهادی داشته و از مردم کمک بگیرند و به جوانان اعتماد کنند، تبعیض، گرانی، بیکاری و فساد را برای همیشه حل کنند.

حجاج؛ سفرای ایران اسلامی

صدیقی با اشاره به آغاز اعزام حجاج به بیت‌الله الحرام گفت: ما همه حجاج عزیز کشورمان را سفرای انقلاب اسلامی می‌دانیم و امیدواریم حجاج ما در اجرای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب با نهایت دقت عمل کنند و برای کشورمان زینت باشند و دل‌های دیگر حاجیان کشورها را شکار کنند و انقلاب را با عمل خود زیبا جلوه دهند و حکومت ولایی را متفاوت با دیگر حکومت‌ها در عمل خود متجلی کنند.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) علاوه بر مقام امامت و ولایت ویزگی‌های خاص دیگری نیز دارند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر کسی علاقه‌مند است روز قیامت خدا را ملاقات کند که هم خدا از او راضی باشد و هم او از خدا، باید متعلم و پیرو رضای حضرت رضا(ع) باشد.

وی ادامه داد: زیارت این حضرت نیز در میان همه ائمه اطهار(ع) ویژگی خاصی دارد؛ هر که ایشان را زیارت کند وجود مقدس امام رضا(ع) فرموده‌اند که نه تنها من شفیع او خواهم بود بلکه پدران بزرگوار من نیز در روز قیامت او را شفاعت خواهم کرد. دومین ویژگی این است که زائر امام رضا(ع) در قیامت بر عرضه منبری مقابل منبر پیامبر(ص) است و این در مورد هیچ امام دیگری ذکر نشده است. سوم اینکه امام رضا(ع) قول داده‌اند هر کس او را زیارت کند در سه موقف از مواقف بعد از مرگ با او ملاقات می‌کنند.

صدیقی با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) گفت: ایشان بعد از امام رضا(ع) افضل فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و لقب معصومه را نیز امام رضا(ع) به ایشان داده‌اند که نشان از مقام بالای این بانو دارد. همچنین در میان همه امامزادگان، به غیر از شهدای کربلا، تنها حضرت معصومه(س) است که امام رضا(ع) برای ایشان زیارتنامه انشا فرموده‌اند.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: ما افتخار داریم که هم امام راحل و هم امام حاضر ما تربیت‌شده دامان حضرت معصومه(س) هستند.

هدایت؛ برترین نعمت الهی

وی با اشاره به موضوع تفسیر سوره حمد به عنوان موضوع خطبه اول و ادامه تفسیر آیه «اهدنا الصراط المستقیم» گفت: هدایت برترین نعمتی است که خدا به ما عرضه داشته و بالاترین نقمت نیز سرگردانی، نشناختن مقصد و پوچی است.

صدیقی بیان کرد: انسان مسافر است و سفرش به سوی لایتناهی است و به سوی مرگ سفر می‌کند که آغاز ابدیت اوست. سفر ما به سوی لقای حق است و لذا سفر مهم و سنگینی است که بازگشتی هم ندارد. براین مبنا این سفر نیازمند آمادگی است.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول اظهار کرد: خداوند به خاطر برخی نعمت‌هایش بر ما منت گذاشته که یکی نعمت رسالت و بعثت پیامبر(ص) است و لذا جمله «اهدنا الصراط المستقیم» را باید با توجه بیان کنیم و برمبنای این آیه هم ثبات قدم و هم ازدیاد هدایت و بصیرت را از خداوند بخواهیم.

انتهای پیام

captcha