آثار و اقدامات ارزشمند شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم
کد خبر: 3827184
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

آثار و اقدامات ارزشمند شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم

گروه فرهنگی ــ استاندار مرکزی اظهار کرد: تأثیرات مثبت و معنوی کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان می‌تواند ما را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن بیمه کند و در امنیت ملی و فرهنگی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی‌ تأثیر‌گذار باشد، هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ ایثار‌، گذشت و شهادت است، باید آثار و اقدامات ارزشمند شهدا را به نسل جوان در تمامی زمینه‌ها انتقال دهیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، ۲۳ تیر در نشست ستاد کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان گفت‌: برگزاری این کنگره فرصت بسیار معنوی برای استان است و افراد و جوانان بیشتری از آثار مثبت این کنگره بهره‌مند شوند، با توجه به اینکه نام امام خمینی(‌ره) با این کنگره عجین شده می‌توان اقدام بسیار فاخر و ارزشمند معنوی انجام داد تا اثرات مثبت آن سالها در استان ماندگار شود.

آقازاده از فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری کنگره یاد شده تقدیر کرد و افزود: با توجه به فرصت اندک باقی مانده باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و برای اتمام اقدامات باقی مانده‌، تلاش و مشارکت کنند. همچنین دیدار با مقام معظم رهبری نیز باید هر چه سریع‌تر انجام شود چرا که فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب‌، درس‌های موثرتری در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره به ما می‌دهد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تأثیرات مثبت و معنوی این کنگره می‌تواند ما را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن بیمه کند و در امنیت ملی و فرهنگی جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی‌، تاثیر‌گذار باشد، هدف از برگزاری این کنگره ترویج فرهنگ ایثار‌، گذشت و شهادت است، باید آثار و اقدامات ارزشمند شهدا را به نسل جوان در تمامی زمینه‌ها انتقال دهیم.

محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه جلسه گفت: در راستای ارتقاء و پیشرفت جامعه باید فرهنگ ایثار و شهادت را دائما بازخوانی و با تبیین گذشته به نسل جوان آینده منتقل کنیم با عزم عمومی و حداقل امکانات می‌توان بهترین فعالیت‌ها را انجام داد‌، از ۱۳ اجلاسیه کنگره تاکنون ۴ اجلاسیه تشکیل شده و ۹ اجلاسیه دیگر نیز تا پیش از کنگره ملی برگزار می‌شود.

 فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با هدف جمع‌آوری تحقیق‌، تحلیل و جمع‌آوری‌، ثبت و در نهایت مستندسازی تاریخ انقلاب دفاع مقدس در استان ذیل ستاد کنگره ملی نقش فرماندهی نقش امام خمینی(‌ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی با مسئولیت فرماندهی سپاه و دبیری حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی از بهار ۹۳ با ۱۲ کارگروه فعالیت خود را آغاز کرد، کارگروه اجرایی، عملیات، تبلیغات هنری‌، بانوان‌، تدوین و انتشار‌، انقلاب اسلامی‌، ادارت و سازمان‌ها، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ‌نامه شهدا، اطلاعات عملیات از جمله کارگروه های ستاد کنگره است.

سردار کریمی تصریح کرد‌: تاکنون اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر‌، مدافعان حرم‌، کارگری و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برگزار شده است و اجلاسیه نقش بهداری رزم‌، روحانیت، ورزشکاران، پیشکسوتان جهاد و شهادت‌، بانوان‌، دانشگاهیان‌، نقش امام برگزار نشده که تا پیش از مهرماه انجام می‌شود، کنگره ملی نقش امام خمینی‌(ره) در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha