مدافعان حریم امن حجاب در جامعه اسلامی فراوانند
کد خبر: 3827354
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
آیت‌الله میرعمادی:

مدافعان حریم امن حجاب در جامعه اسلامی فراوانند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که مدافعان حریم امن حجاب در جامعه اسلامی فراوانند، اظهار کرد: زن مسلمان به حجاب خود افتخار کند.

زن مسلمان به حجاب افتخار کند/ مدافعان حجاب فراوانندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز دوشنبه، ۲۴ تیر در همایش «مروارید در صدف» که با هدف توسعه فرهنگ حجاب و عفاف توسط سازمان بسیج فرهنگیان لرستان برگزار شد، اظهارکرد: هر ملتی برای خود دارای هویت و مشخصه است.

وی با ذکر این مطلب که هر ملتی بر هویت خود پافشاری می‌کند، ادامه داد: هر ملت برای حفظ هویت خود حاضر است جان خود را تقدیم کند.

آیت‌الله میرعمادی حجاب را هویت ایران دانست و گفت: از آغاز پیدایش ایران هویت زن ایرانی حجاب بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان حجاب را امری فطری دانست و افزود: در سوره احزاب و نور حکم حجاب بازگو شده است.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که حجاب نماد ارزش یک انسان برشمرد و گفت: هویت ایرانی ـ اسلامی در حجاب است و حکم الهی بر لزوم حجاب است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که حجاب نماد ارزش‌ها و احترام است، اضافه کرد: کسی نمی‌تواند مسئله حجاب را انکار کند چراکه برهنگی و بی بندوباری یک ضد ارزش است.

وی با ذکر این مطلب که جلب توجه و جلوه‌گری و خودنمایی پایین آمدن ارزش است، اضافه کرد: کسی‌که خودنمایی می‌کند کمبود شخصیت دارد یک عالم همیشه سر به زیر است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در قرآن حجاب مساوی با پوشش نیست، ادامه داد: حجاب زبان، حجاب گفتار و حجاب راه رفتن از دیگر انواع حجاب است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تشریح آثار حجاب پرداخت و گفت: از نظر فردی حجاب آرامش بخش است شخص بی بندوبار در اضطراب است.

میرعمادی با ذکر این مطلب که حجاب در زندگی خانوادگی موجب استحکام خانواده است، اضافه کرد: حجاب و عفاف در جامعه موجب سلامت است.

این مفسر قرآن‌کریم بی بندوباری را آلودگی معنا کرد و افزود: یکی‌از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران حجاب و عفاف بوده است.

وی با ذکر این مطلب که عامه زنان ما عفت دارند، ادامه داد: ریشه بی‌حجابی در جامعه است که نباید از آن غفلت کرد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که رسالت زن مسلمان این است که به حجاب خود افتخار کند، ادامه داد: امروز حجاب به‌عنوان ثمره خون شهیدان است و مدافعان حریم امن حجاب فراوانند.

انتهای پیام

captcha