اولین گام پیشرفت انقلاب اسلامی در فقدان امکانات برداشته شد
کد خبر: 3827494
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

اولین گام پیشرفت انقلاب اسلامی در فقدان امکانات برداشته شد

گروه معارف ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در 40 سال ابتدای انقلاب، اقدامات بسیاری انجام شد زیرا گام اول با نبودن امکانات آغاز شد. در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه پزشکی در کشور رشد بسیاری یافت، زیرا قبل از انقلاب بیشتر پزشکان کشور، هندی بودند و مردم برای جراحی‌ها باید به خارج از کشور می‌رفتند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته 24 تیرماه در دوازدهمین جلسه از بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در شهرکرد، اظهار کرد: آنچه برای فهم بیانیه گام دوم انقلاب مهم بوده این است که بارانداز انقلاب کجاست، اگر این امر را متوجه شویم بیانیه به طور کامل برای ما باز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هدف انقلاب ممکن ساختن ظهور است، افزود: در حال حاضر ظهور ممکن نیست، زیرا در میان ائمه، امامی که حق ندارد در هنگام ظهور، شهید شود بقیة‌الله است.
حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: وعده‌ای که خداوند در خصوص آغاز خلقت به بشریت و رسیدن زمین به حاکمیت عباد صالح داده، آن است که روزی زمین پر از عدل و داد خواهد شد، گرچه در ایران برای عدالت تلاش می‌شود ولی امروزه عدالت چندانی مشاهده نمی‌شود، بنابراین زمانی عدالت رخ می‌دهد که عالم تحت حاکمیت بقیة‌الله قرار گیرد.
وی گفت: یکی از مشکلات امروز کشور آن است که برخی از مسئولان، بیانات مقام معظم رهبری را متوجه نمی‌شوند، دو سال گذشته که پوتین رئیس جمهور روسیه به دیدار رهبری رفت، رهبر فرمودند دلار را از مبادلات خود بیرون کن، اگر مفهوم این حرف به خوبی به یک باور تبدیل شده بود بسیاری از گرانی‌های امروز وجود نداشت، زیرا ایران در تحریم بین‌الملل قرار ندارد و در تحریم آمریکا است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در 40 سال ابتدای انقلاب، اقدامات بسیاری انجام شد زیرا گام اول با نبودن امکانات آغاز شد. در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه پزشکی در کشور رشد بسیاری یافت، زیرا قبل از انقلاب بیشتر پزشکان کشور، هندی بودند و مردم برای جراحی‌ها باید به خارج از کشور می‌رفتند.
حجت‌الاسلام طائب با تاکید بر اینکه نقطه ظهور باید امن شود، تصریح کرد: نقطه ظهور در کنار خانه خداست، راهبرد رسیدن پیروزمندانه به کنار خانه خدا، محو اسرائیل است، بنابراین نقطه ظهور کعبه و راه رسیدن به آن قدس است.
وی بیان کرد: قدرتی که امروزه موجب شده عربستان و آل سعود سر پا باشند و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در برابر ایران قد علم کنند، آمریکاست.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه دو دسته کشور در دنیا وجود دارد، دسته اول کشورهایی که با ایران همراه بوده و حاضر به نبرد نیستند و دسته دوم کشورهایی که در برابر ایران می‌ایستند یعنی همان کشورهایی که وابسته به آمریکا هستند.
حجت‌الاسلام طائب گفت: کشوری که به آمریکا وابستگی نداشته باشد محال است قصد جنگ و تحریم را داشته باشد زیرا همه فهمیده‌اند که حاکمیت ایران برای کسی بد نمی‌خواهد.
وی گفت: افول آمریکا به افول اسرائیل وابسته است، اگر اسرائیل از بین برود آمریکا نیز نابود می‌شود، آن وقت به حرف امام خواهیم رسید که فرمودند اسرائیل باید از بین برود.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: سه جمله از امام وجود دارد، ما مقدمه سازیم، آمریکا شیطان بزرگی است و اسرائیل باید نابود شود، زمانی که امام فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند روی حرف امام، به صورت علمی کار شد.
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا هرگونه اقدامی علیه ایران انجام داد به نفع کشور بوده است، این نمی‌تواند غلطی کند به معنای آن است که خدا دشمن را در راهی قرار می‌دهد که افرادی رشد کنند.
حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: غلط‌ترین کار دشمن این بود که جنگ را بر کشور تحمیل کردند گرچه در زمان جنگ بهترین پیشرفت‌ها نصیب کشور شد.
وی تصریح کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس نسبت به نبردهای عالم، شهید و کشته به همراه نداشت، طبق محاسبات، در نبرد عراق علیه ایران، سه برابر جنگ جهانی دوم مهمات از سوی عراق مصرف شد.
حجت‌الاسلام طائب در ادامه با اشاره به مصاحبه ترامپ با خبرنگاران، تصریح کرد: طبق گفته ترامپ قوی‌ترین حامی اسرائیل در منطقه، آل سعود است اگر آل سعود از بین رود اسرائیل سقوط می‌کند و از طرفی با سقوط اسرائیل امکان ماندن آمریکا در منطقه وجود ندارد.


انتهای پیام

captcha