تناقض در جدیدترین تصمیم معاون قرآنی وزیر ارشاد
کد خبر: 3827664
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

تناقض در جدیدترین تصمیم معاون قرآنی وزیر ارشاد

انتخاب ترکیب جدید هیات صدور مجوز به موسسات وزارت ارشاد با سخنان پیشین معاون قرآنی وزیر درباره فرآیند هیات رسیدگی به موسسات مغایرت دارد.

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روز گذشته ترکیب جدید اعضای هیات صدور مجوز به موسسات وزارت ارشاد را اعلام کرد. عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآنی وزیر ارشاد در احکام جداگانه‌ای محمدعلی خواجه‌پیری، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی و البته عباس سلیمی عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن‌الکریم را برای ترکیب جدید این هیات انتخاب کرد.

در میان این اسامی شاید نام آقایان خواجه‌پیری و حجت‌الاسلام حسینی به‌عنوان سابقه‌داران عرصه‌های قرآنی دور از ذهن نباشد، اما نام استاد سلیمی نه‌ به‌عنوان فردی که در جریان فعالیت‌های قرآنی بی‌تجربه و سابقه باشد، بلکه به‌عنوان عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن کمی تعجب‌آور است؛ آن هم در شرایطی که میان وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در فرآیند هیات رسیدگی به موسسات قرآن و عترت تقابل به وجود آمده است.

آخرین‌ باری که هیات رسیدگی به موسسات قرآن و عترت(مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی) برگزار شد برمی‌گردد به سال گذشته و از آن پس معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دلایلی که از خود نشان داد، اجرای فرآیند هیات را معطل گذاشت.

فقهی‌زاده زمانی که این اختلافات به اوج خود رسیده بود؛ درباره دلایل توقف این هیات گفته بود "صدور مجوز به موسسات از وظایف سازمانی و ذاتی وزارت ارشاد است" و این سخن بهانه‌ای شد تا فعالیت هیات رسیدگی به موسسات متوقف شود. با این وجود انتخاب استاد سلیمی به‌عنوان یکی از اعضای هیات صدور مجوز به موسسات، چه توجیهی دارد؟ چرا باید یک نفر از بیرون مجموعه ارشاد عضو این هیات شود؟

اگر پاسخ همان باشد که معاون قرآنی وزیر گفته که "ترکیب این هیات یک ترکیب فراوزارتخانه‌ای است" پس چرا در جریان توقف هیات رسیدگی به موسسات قرآن و عترت این بهانه از سوی وزارت ارشاد عنوان شد که صدور مجوز به موسسات از وظایف ذاتی معاونت قرآنی وزارت ارشاد است و برای توقف آن نیز استمرار داشتند. به نظر می‌رسد سخنان معاون وزیر با عمل اخیرش در موضوع هیات رسیدگی به موسسات، تناقض دارد.

فقهی‌زاده در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده است که "از عضویت استاد سلیمی در هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم اطلاع نداشته است و وقتی هم این مساله را به او مطرح کرده‌اند، اتفاقاً بسیار خوشحال شده و تأکید کرده این می‌تواند نقطه اتصال بیشتر و بهتری باشد." به نظر می‌رسد این سخن آقای فقهی‌زاده نیز منطقی نیست به‌ جهت اینکه نه استاد سلیمی، فرد غیرمطرحی است که فعالیتش برای مجموعه عریض و طویلی چون وزارت ارشاد مغفول بماند و نه در شان معاون قرآنی وزیر است که نداند فردی را که‌ می‌خواهد برای هیاتی قرآنی انتخاب کند، چه سوابقی داشته و دارد.

نگارنده برخلاف برخی دوستان رسانه‌ای که این اتفاق را مبارک دانسته‌اند، معتقد است این اقدام معاون قرآنی وزیر ارشاد عین موازی‌کاری و نقض سخنان ایشان در ماجرای توقف هیات رسیدگی به موسسات است.

انتهای پیام

captcha