همدان؛ پرچم‌دار فرهنگی در حوزه گردشگری کشور
کد خبر: 3827984
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

همدان؛ پرچم‌دار فرهنگی در حوزه گردشگری کشور

گروه فرهنگی ــ مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: توسعه پایدار در حوزه جغرافیایی همدان جز با گردشگری تحقق نمی‌یابد، همدان امروز پرچم‌دار فرهنگی در توسعه گردشگری است؛ لذا باید در فضایی بهتر به سوی تعاملی بیشتر حرکت کنیم.

همدان؛ پرچم‌دار فرهنگی در حوزه گردشگری کشوربه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا ایزدی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی، امروز، 26 تیرماه، در آئین اختتامیه جشنواره ایده‌های برتر شهری در حوزه گردشگری که به همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، گفت: اولین گام در توسعه هر شهری تصویرسازی چهره‌های برتر آن شهر است.

وی با بیان اینکه همدان شهر میرسیدعلی است، افزود: میرسیدعلی همدانی، سنبل وحدت و ارمغان آور شکوه و عظمت به استان است و بی شک الگوی بسیاری خوبی برای مردمان این شهر و دیار می‌تواند باشد.

ایزدی با بیان اینکه همدان دیار سیدجمال اسدآبادی و حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا است، بیان کرد: با وجود چنین شخصیت‌هایی برجسته و ممتاز در این استان باید شور این استان به اندازه شعور این بزرگان گسترش داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: توسعه پایدار در حوزه جغرافیایی همدان جز با گردشگری تحقق نمی‌یابد، همدان امروز پرچم‌دار فرهنگی در توسعه گردشگری است لذا باید در فضایی بهتر به سوی تعاملی بیشتر حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال پیوست فرهنگی برای جشنواره ايده برتر شهری در حوزه گردشگری باشیم، بیان کرد: خلق ایده برای جذب گردشگر از مواردی است که باید به ان توجه ویژه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مرکزی با بیان اینکه «دفاتر مراکز خدمات مسافرتی» به عنوان فعالان حوزه گردشگری و یکی از 2 بال توسعه گردشگری در استان مغفول مانده است گفت: باید برای اعتلای جایگاه این عزیزان تلاش شود.

ایزدی با اشاره به اینکه رویداد 2018 تمام نشده بلکه آغاز برنامه‌های این رویداد در همدان است گفت: ما باید تلاش کنیم تا همدان را هم شأن با خواجه رشید، بوعلی سینا، میر سید علی و ... معرفی کنیم.

تصویری جدید از پایتخت تاریخ و تمدن به جهانیان نشان داده شود

وی ضمن تأکید بر همراهی و همدلی مسئولین در جهت معرفی تصویری جدید از پایتخت تاریخ و تمدن به جهانیان گفت: امروز به همت تفکر و ایده فعالان فرهنگی این استان، همدان به عنوان یک الگوی شهری در کشور معرفی شده است.

ایزدی با اشاره به اینکه گردشگری شبانه یکی از بخش‌های مغفول در توسعه پایدار صنعت گردشگری استان است، بیان کرد: همدان در راستای ایجاد بِرندی چون پیاده‌راه بوعلی به عنوان الگوی شهری موفق در کشور مطرح است که با توجه به بستر و فضاهای گردشگری که در سطح شهر ایجاد شده، باید از این مهم بهره لازم را ببریم.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه غفلت از حوزه گردشگری استان موجب ربوده شدن گوی سبقت توسط کشور‌هایی با ظرفیت‌های پایین گردشگری می‌شود، به عنوان مثال کشور دبی به عنوان برند شهر‌های گردشگری دنیا و قطر به عنوان شهر برند گردشگری در حوزه ورزش مطرح است.

وی با اشاره به اینکه همدان دیگر باید از رقابت با اصفهان بگذرد گفت: اگر به دنبال ثبت جهانی آثار تاریخی خود هستیم باید کاروان سرای فرسفج به عنوان اثری از استان ثبت جهانی شود که این مهم نیازمند مطالبه گری درست است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه باید به کارشناسان اجازه ایجاد تغییرانی در حوزه گردشگری استان داده شود گفت: بی شک ایده‌های نو و جدید همواره مورد احترام بوده و است اما انچه مهم است این است که آن ایده منجر به خلق یک رویداد و به تبع بالندگی شهر و استان شود.

ایزدی ضمن تأکید بر برگزاری چنین جشنواره‌هایی با زمینه ملی و بین‌المللی گفت: ایرانی که با تکیه به سخنان ارزشمند و گوهر بار حضرت علی(ع) حرف برای ساخت تمدن نوین اسلامی دارند باید بتوانند با شعر و شعوری آمیخته باهم موجب ایجاد زیر بنایی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری پایدار در استان شوند.

وی با بیان اینکه ایران به واسطه تفکر و ایمان شایسته بهترین‌ها هستند، بیان کرد: ما باید از مقایسه خود نسبت به اصفهان بگذریم و گام‌های بلندی را در راستای توسعه گردشگری استان و معرفی هر چه بیشتر و بهتر همدان به جهانیان برداریم.
انتهای پیام

captcha