هدایت جامعه به سمت آرامش و امید؛ رسالت اصلی اصحاب رسانه
کد خبر: 3828122
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

هدایت جامعه به سمت آرامش و امید؛ رسالت اصلی اصحاب رسانه

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان گفت: هدایت جامعه به سمت آرامش و امید و جلوگیری از تشنج و تشویش اذهان عمومی از رسالت‌های اصلی اصحاب رسانه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سرهنگ عبدالله فاتحی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان امروز، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: جامعه کنونی ما بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش و امید دارد و همین امر رسالت اصحاب رسانه را سنگین‌تر می‌کند چراکه با قلم‌فرسایی خود می‌توانند جامعه را از تشنج و تشویش دور کرده و به سمت آرامش هدایت کنند.
وی افزود: رسانه‌های گروهی استان کردستان همواره همگام با پلیس بوده و در ایجاد امنیت و آسایش و آرامش در جامعه ما را همراهی کرده‌اند.
سرهنگ فاتحی با اشاره به اینکه با رشد ارتباطات و افزایش کاربران فضای مجازی کوچکترین اتفاق روی داده در کمترین زمان به دست مردم خواهد رسید، بیان کرد: در این راستا معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به موقع مردم از تشویش افکار عمومی جلوگیری کرده است و همواره مردم را تشویق به پیگیری این رویدادها از محل منابع موثق می‌کنیم.
وی عنوان کرد: اگر رسانه‌ای با انتشار مطالب خود نوعی دلهره، ترس و تشویش اذهان عمومی را در جامعه ایجاد کند، رسالت خود را به درستی به انجام نرسانده است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان افزود: هرکدام از ما اگر قدمی برداریم که فردی کمتر دچار آسیب اجتماعی شده و یا فردی کمتر ضرر ببیند، روز به روز میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.
وی به فعالیت مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی اشاره و عنوان کرد: مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در هر زمینه‌ای به صورت رایگان به شهروندان است.
فاتحی بیان کرد: مرکز مشاوره نیروی انتظامی با حضور کارشناسان متبحر و مجرب خود به صورت روزانه و در روزهای زوج در شیفت عصر آماده ارائه خدمات حضوری به مخاطبان است . همچنین مخاطبان مشاوره غیرحضوری نیز می‌توانند با شماره تماس 21823400 از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.
وی به ارائه خدمات مشاوره‌ای در این مرکز و کلانتری‌های سطح استان اشاره و اعلام کرد: در سه ماه و 27 روز گذشته، هزار و 950 مورد مشاوره به خانواده‌های کردستان ارائه شده که نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان ادامه داد: هزار و 701 مورد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و در کل 90 درصد پرونده‌های مشاوره‌ای ما منجر به آرامش در خانواده‌ها شده است.
وی با اشاره به اینکه این امر نشان‌دهنده اعتماد مردم استان کردستان به پلیس بوده است، افزود: در بخش آموزش همگانی نیز 200 کارگاه آموزشی با موضوعات متفاوت را برای جامعه هدف در سطح مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و ... برگزار کردیم.
فاتحی در ادامه گفت: هشت هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در کارگاه‌ها آموزشی نیروی انتظامی شرکت کرده‌اند.
وی یادآور شد: توزیع پنج هزار بسته آموزشی بین شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی، برپایی 58 نمایشگاه، تدوین و چاپ فصلنامه آموزشی و توزیع آن بین مناطق حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان است.
انتهای پیام

captcha