علم به تنهایی نجات‌دهنده انسان نیست
کد خبر: 3828128
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
آیت‌الله حسینی:

علم به تنهایی نجات‌دهنده انسان نیست

گروه معارف _ مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: علم به تنهایی نمی‌تواند انسان را نجات دهد؛ چراکه ماهیت علم ابزاری است و می‌تواند در راستای اهداف خوب یا بد به‌کار گرفته شود.

علم به تنهایی نجات‌دهنده انسان نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی، 27 تیرماه در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: در لسان روایات به فقاهت اشاره شده که انسان باید دین را بشناسد و فرد باید بداند چه تحولی می‌خواهد ایجاد کند.
وی با اشاره به حدیثی از امام عسکری(ع) « و اما من کان من الفقهاء، صائنا لنفسه، حافظه لدینه، مخالفا لهواه، مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه، و ذلک لا یکون الا بعض فقهاء الشیعة لا جمیعهم» ابراز کرد: کسی که دارای مقام فقاهت است، باید خود نگهدار، نگهبان دین، مخالف با هوای نفس و فرمانبردار مولا و خداوند متعال باشد.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع یادآور شد: علم به تنهایی نمی‌تواند انسان را نجات دهد؛ چراکه ماهیت علم ابزاری است و می‌تواند در راستای اهداف خوب یا بد به‌کار گرفته شود.
وی هدف عمده حوزه‌های علمیه را تربیت انسان دانست و گفت: انسان در بدو تولد در مرحله انسانیت است بنابراین باید دست و پنجه نرم کند تا به مرحله انسانیت برسد.
حجت‌الاسلام حسن صادقی، مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران استان زنجان نیز در این آیین اظهار کرد: تبیین و ترویج دین، پاسخگویی به شبهات دینی، استنباط و نظریه‌پردازی در مسائل دینی رسالت و مأموریت حوزه‌های علمیه است.
وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگ عمومی، خانواده و بانوان اقتضا می‌کند که طلبه‌ها در حوزه‌های علمیه به گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند به رسالت خود عمل کنند. براساس شعار حوزه علمیه، مدرسه‌محوری، پیشرفت کیفی در کنار توسعه کمی، تلاش داریم تا به این رسالت نزدیک شویم.
این مسئول، پرورش عالمان باتقوا را یکی از موضوعات مورد توجه در راستای ارتقتی بعد کیفی برشمرد و افزود: همکاری دستگاه‌های مختلف برای به‌کارگیری خروجی حوزه‌های علمیه در این نهادها و فعالیت‌های اجتماعی آنان ضروری است.
اتهای پیام
captcha