آثار و برکات دوران دفاع مقدس برجسته شود
کد خبر: 3828157
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
آیت‌الله اراکی:

آثار و برکات دوران دفاع مقدس برجسته شود

گروه سیاست و اقتصاد - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از عناصر مهم تجلیل از مقام شامخ شهدا و تبیین این مؤلفه است که شهدا در جامعه کنونی زندگی ما چه نقشی ایفا کردند. اگر بتوانیم این عناصر را بروز داده و برجسته کنیم اهداف نظام بهتر برای جوانان ملموس می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری امروز، 27 تیرماه در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: شهدا تنها برای رسیدن به مقامات معنوی و اخروی دست به جهاد نزدند آنان برای حفظ اسلام و پاسداری از ارزش‌های دینی به میدان رفته و در این مسیر عالی‌ترین مقامات معنوی و اخروی را کسب کردند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز دارای نظام مدیریت جامعه پیشرفته هستیم وقنی مسئله شهدا را مطرح می‌کنیم یکی از عناصر تجلیل از مقام شامخ آنان تبیین این مؤلفه است که شهدا در جامعه کنونی زندگی ما چه نقشی ایفا کردند؟ اگر بتوانیم این عناصر را بروز داده و برجسته کنیم اهداف و ارزش‌های نظام بهتر برای نوجوانان و جوانان ملموس می‌شود باید برای آنان تشریح کرد اگر این شهدا نبودند و مقاومت‌ها نبود چه می‌شد آثار و برکات دوران دفاع مقدس باید بروز پیدا کرده و برجسته شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در سایه شهادت‌ها باید دید چه اتفاقات و نتایجی برای مملکت ایجاد شده است، اظهار کرد: امروز در سطح جهان ملت ایران به ملتی برجسته پیشتاز مقتدر و الگوی جهان است این عناصر کمتر برجسته شده و مورد غفلت قرار گرفته است در رسانه‌های ملی هم به آن آن‌چنان که باید و شاید پرداخته نشده است باید قبول کرد دولت‌های خارجی به چشم دیگری به ملت و مردم ایران نگاه می‌‌کنند باید عناصر اقتدار‌مان را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم دنیا به برکت خون شهدا ملت ایران را منجی خود می‌دانند اضافه کرد: نگاه ملت‌های دنیا به ایران در سایه رشادت‌ها، شهادت‌ها، ایثارگری، جهاد و فداکاری مردم ایران با رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب رقم خورده است، این جبهه‌ها باید برجسته شده در سطح بین‌الملل بروز پیدا کند اگر امکان داشته باشد که پیشرفت‌های ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود تفاوت جامعه انقلابی و ارزشی با جامعه ضد ارزش پهلوی نشان داده می‌شود.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: همه اذعان دارند که ملت ایران دارای پیشینه‌ای ۲۰۰۰ ساله است اما همین ملت با پیشینه ۲هزار ساله بود که تاب مقاومت در برابر دشمنان را نداشت و ۱۷ شهر شمالی را از دست داد، قراردادهای ننگینی که بر ما تحمیل کردند و بسیاری از مناطق شمالی، جنوبی‌، غربی و شرقی را به یغما بردند مگر دارای قدمت ۲ هزار ساله نبودیم؟ اما امروز پیشینه ۲ هزار ساله نبود که به ملت ما اقتدار بخشید و جوانانی مستعد در حوزه‌های مختلف علمی تربیت کرد. منکر قدمت ایران نیستیم اما این پیشینه به تنهایی نیست که امروز شاهد افتخارآفرینی ملت بزرگ باشیم و در انقلاب ما اتفاق دیگری افتاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان تاکید کرد و گفت: می‌توان ۶۲۰۰ دستاورد در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی به نام شهدای استان رقم زد تا نسل جوان ما با شهدا و ارزش‌های انقلاب بیشتر آشنا شوند. اگر بتوان با کمک دیگر نهادها ۶۲۰۰ اشتغال نو ایجاد کرد قطعا اقدام بسیار ارزنده‌ای صورت گرفته است تا مشخص شود جامعه اقتصادی ما به خون شهدا وفادار است. رونق تولید در راستای تداوم کار شهداست، اگر کادر‌سازی لازم صورت گرفته و ابعاد انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود مردم شهدا را انسان‌های زنده‌ای می‌بینند که زندگی آنان را متحول کردند و هم‌چنان در تحول‌آفرینی نقش زنده‌ای دارند.

انتهای پیام

captcha