مسئولان شرایط حضور نمازگزاران در نماز جمعه را تسهیل کنند
کد خبر: 3828281
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

مسئولان شرایط حضور نمازگزاران در نماز جمعه را تسهیل کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان باید امکانات رفاهی و ایاب و ذهاب را برای شرکت عموم مردم در نماز جمعه در نظر بگیرند تا مردم دچار زحمت نشوند و برای تسهیل حضور نمازگزاران عنایت ویژه داشته باشند.

مسئولان شرایط حضور نمازگزاران در نماز جمعه را تسهیل کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۸ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به ۲۶ تیرماه روز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند برای ما عنایت داشته، وجود شورای نگهبان است که توسط امام خمینی(ره) تدوین شده بود و مسئول حفظ و صیانت از قانون و انتخابات و تایید و رد صلاحیت کاندیدها هستند.

وی به جایگاه ویژه و مهم نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یک آیین عبادی سیاسی است که جایگاه و ارج فراوانی در نزد خداوند متعال دارد.

قریشی ادامه داد: مسئولان باید امکانات رفاهی و ایاب و ذهاب را برای شرکت عموم مردم در نماز جمعه در نظر بگیرند تا مردم دچار زحمت نشوند و برای تسهیل حضور نمازگزاران عنایت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: به لطف خداوند، در سال جاری دریاچه ارومیه احیا شده و مسئولین باید مباحث احیای دریاچه و مسائل اخلاقی در تفریحات را مدیریت کنند و امکاناتی برای رعایت محرم و نامحرم ایجاد کرده و نظارت داشته باشند، زیرا اگر بنده‌ها مرتکب گناه شوند، خداوند برکات خود را خواهد گرفت و باید مسئولان در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به بدعهدی آمریکا و اروپا در زمینه برجام اشاره کرد و یادآور شد: مومنان باید از پندها عبرت بگیرند و همانگونه که آمریکا و اروپا در امر برجام بدعهدی کردند، خود را بیشتر به جهانیان شناساندند و باید فکر اینکه دوباره بتوانند سر ملت کلاه گذارند را از سر خود بیرون کنند و فکر و خیال نکنند که ما دوباره به آن‌ها اعتماد کنیم.
انتهای پیام

captcha