حجاب باید عقلی است
کد خبر: 3828302
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

حجاب باید عقلی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حجاب یک باید عقلی است، گفت: رعایت حجاب در جامعه، باعث امنیت دختران و زنان جامعه می‌شود و از طرف دیگر، حفظ حجاب در جامعه، آرامش فکری و روانی را به دنبال دارد.

حجاب باید عقلی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، امام‌جمعه موقت اصفهان امروز، 28 تیرماه در خطبه‌های نماز اصفهان، اظهار کرد: غیبت کردن یکی از گناهان رایج در فضای مجازی است، به همین دلیل یکی از موارد رعایت تقوا، تقوا در فضای مجازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روز جمعه از سایر روزهای هفته اهمیت بیشتری دارد و برپایی نماز جمعه این اهمیت را دوچندان می‌کند، افزود: همان‌‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه فرمودند، نماز جمعه باید بصیرت‌زا و امید دهنده باشد و باعث اتحاد و همدلی شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: ائمه‌جمعه باید مشکلات جامعه را تا حدی که باعث ایجاد تشویش در جامعه نشود، بیان کنند. مسئولان نیز باید ارتباط دائم با ائمه‌جمعه داشته باشند و از تک روی بپرهیزند.

مهدوی گفت: دشمنان ایران اسلامی در سال‌های اخیر به اوج ذلت و افول رسیده‌اند واکنون با خودشان درگیر جنگ شده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمن برای پیشبرد اهداف خود بر روی آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی دست گذاشته و می‌خواهند از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد بی‌بند و باری در جامعه است. برهمین اساس حفظ عفاف و حجاب بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند. باید جامعه را با دلایل عقلی به رعایت حجاب اقناع کنیم. متاسفانه برخی نفس‌شان بر عقلشان حاکم شده است.

وی با بیان اینکه حجاب یک باید عقلی است، تصریح کرد: رعایت حجاب در جامعه، باعث امنیت دختران و زنان جامعه می‌شود و از طرف دیگر، حفظ حجاب در جامعه، آرامش فکری و روانی جامعه را به دنبال دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به موضع و واکنش اروپا در قبال برجام، گفت: آن‌ها به هیچ یک از ۱۱ بند تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، اکنون ما نیز روند کاهش تعهدات برجام را با همان روحیه انقلابی انجام می‌دهیم.
انتهای پیام

captcha