۷۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3828362
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
تا پایان سال جاری؛

۷۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ کانون مسجد در استان، گفت: طی سال جاری سهمیه تأسیس ۷۰ کانون جدید در استان نیز داده شده که تا پایان سال تمامی این کانون‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

۷۰ کانون فرهنگی - هنری مساجد در آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ کانون مسجدی در استان اظهار کرد: طی سال جاری سهمیه تاسیس ۷۰ کانون جدید در استان نیز داده شده که تا پایان سال تمامی این کانون‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر ۵۷ خانه نور در استان فعال هستند، ادامه داد: هیچ سهمیه‌ای مبنی بر افزایش این تعداد ابلاغ نشده و همین تعداد خانه نور به فعالیت‌های ویژه قرآنی ادامه خواهند داد.

بیگی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کانون‌های استان نسبت به ثبت اطلاعات اعضای خود در سایت بچه‌های مسجد اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه تمامی کانون‌های استان در حوزه قرآن و عترت پیشتاز هستند.

وی بیان کرد: طی سال گذشته برنامه‌های مختلفی در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، اوقات فراغت، دهه امامت و ولایت، هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح پیوند سه میم (مدرسه، مسجد و منزل)، برگزاری آزمون‌های طرح غدیرشناسی، ثبت‌نام و راهنمایی کانون‌های مساجد جهت عضویت در سامانه بچه‌های مسجد با ثبت نام ۱۰۰ درصدی و قبل از موعد مقرر، بزرگداشت هفته فرهنگ و هنر در مساجد استان و شرکت در طرح استانی حضرت علی‌اکبر(ع) از جمله برنامه‌های سال گذشته کانون‌های مساجد استان بوده است.

وی با اشاره به بزرگداشت ماه مبارک رمضان در سال گذشته افزود: شرکت در نمایشگاه ویژه قرآن و عترت، تعویض قرآن‌های فرسوده با نو، برگزاری جشن رمضان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری مراسمات ویژه این ماه از جمله جزءخوانی و محافل انس با قرآن از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در ماه مبارک رمضان به‌شمار می‌رود.

بیگی یادآور شد: طراحی اپلیکیشن ویژه شهدای مدافع حرم، طراحی اپلیکیشن همسنگر با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌های ویژه بزرگداشت دفاع مقدس در راستای آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون‌های مساجد طی سال گذشته بوده است.
انتهای پیام

captcha