اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۵۵ بقعه متبرکه اصفهان
کد خبر: 3828442
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

اجرای طرح نشاط معنوی در ۱۵۵ بقعه متبرکه اصفهان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: ویژه‌برنامه‌های طرح نشاط معنوی در مقطع نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح نشاط معنوی در 155 بقعه متبرکه استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین روان با بیان اینکه اگر نیروهای خودی، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد، افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده‌اند، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با همت بزرگ مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه برنامه «طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

روان ادامه داد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، برای همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان بیان کرد: زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبین این طرح از ۲۵ خرداد لغایت ۱۲ تیر ۹۸ بوده و زمان شروع کلاس‌های طرح ۱۳ تیرماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین این طرح، دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند، افزود طرح نشاط معنوی ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر به پایان می‌رسد.
حجت‌الاسلام روان با تبیین دو شیوه اجرایی طرح تابستانی نشاط معنوی ادامه داد: اولین شیوه، شیوه مشارکتی که با تعامل با نهادهایی از قبیل بسیج، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حوزه علمیه و اداره ورزش و جوانان و… است، برگزار می‌شود،

وی، دومین شیوه را اردویی، آموزشی، فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این شیوه، بقاع متبرکه ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آنها اقدام برگزار می‌شود و در این شیوه  دانش آموزان ثبت نام کننده در بقاع متبرکه می‌توانند  در قالب اردوی یک روزه، ضمن بهره مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغین بهره مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: 49 بقعه متبرکه در ایام طرح نشاط معنوی میزبان اردوهای یک روزه دانش آموزان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: در این طرح از ظرفیت 134 مبلغ بومی و 16 مبلغ اعزامی و 20 مبلغ مستقر بهره گیری می‌شود.
انتهای پیام

captcha