ساماندهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق در تاکستان
کد خبر: 3828832
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

ساماندهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق در تاکستان

گروه اجتماعی ــ معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: همسو با اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین جهت احیا و باززنده سازی بناهای تاریخی، زیارتگاه هفت صندوق در شهرستان تاکستان ساماندهی و مرمت می‌شود.

ساماندهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق در تاکستان

امیر ارجمند، معاون میراث فرهنگی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: زیارتگاه هفت صندوق واقع در ۳۵ کیلومتری غرب تاکستان از بناهای ارزشمند تاریخی، مذهبی مربوط به دوره قاجار است که به دلیل قدمت تاریخی و ضرورت حفاظت این اثر پروژه ساماندهی و مرمت آن از اوایل تیر ماه سال جاری توسط مرمتگران این اداره کل آغاز شد.

ارجمند با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی بیان کرد: در این پروژه اقدام‌های مرمتی چون اجرای دیوار آجری، اجرای طاق ضربی، تخلیه بند و بندکشی‌ها، مرمت نمای قدیمی آجری، اجرای آجر فشاری بابت سبک‌سازی بام، اجرای کانال رطوبتی و اجرای کف فرش آجری تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال انجام است.

یادآور می‌شود که زیارتگاه هفت صندوق بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار در ۳۵ کیلومتری غرب تاکستان واقع‌شده و در تاریخ ۳/۱۱/۷۹ با شماره ۳۰۲۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

captcha