پوستر ۱۰۰ سالگی آموزش هنر در تبریز رونمایی شد
کد خبر: 3828953
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

پوستر ۱۰۰ سالگی آموزش هنر در تبریز رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ پوستر یادبود ۱۰۰ سال آموزش هنر در تبریز به‌مناسبت گرامیداشت یک قرن آموزش هنر در شهر اولین‌ها رونمایی شد.

پوستر ۱۰۰ سالگی آموزش هنر در تبریز رونمایی شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، پوستر یادبود ۱۰۰ سال آموزش هنر در تبریز به‌مناسبت گرامیداشت یک قرن آموزش هنر در شهر اولین‌ها عصر روز یک‌شنبه، سی‌ام تیرماه در مراسمی رونمایی شد. 

محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه این آیین محملی برای بازتعریف جریان آموزش هنر است، گفت: باید این جریان مبارک بازنگری و تعمیق داده شود.

وی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله هنرستان میرک تبریز و پرورش اساتید بنام کشوری و هنرمندان شاخص و برجسته در این هنرستان، هدف از برگزاری آیین نکوداشت صد سالگی هنرستان میرک را بازتعریف آموزش هنر با تأکید بر پیشینه درخشان آن در تبریز عنوان کرد.

محمدپور اظهار کرد: این آیین صرفاً یک همایش گذرا و سطحی نیست، بلکه یک رویداد و پدیده فرهنگی و هنری است که باید دامنه تاثیرات آن در حوزه‌‌ آموزش هنر قابل لمس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با مروری بر تاریخ آموزش هنر می‌توان مشاهده کرد که در دهه‌های گذشته ابتلا به کمیت‌گرایی سبب آسیب‌هایی در کیفیت آموزش هنر شده است، اما در برهه کنونی دغدغه ما، کیفیت آموزش و تربیت نسل هنرمندانی توانمند و اثرگذار است.

وی با تأکید بر لزوم احیای رابطه استاد و شاگردی در نظام سنتی آموزش هنر، یادآوری کرد: نگاهی به رابطه استاد و شاگرد در نظام معاصر آموزش هنر می‌تواند خلأها و مشکلات این حوزه را نمایان سازد، چون‌ بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل درخشش هنرها در گذشته همین رابطه‌ها بوده که نمایانگر جهان‌بینی هنرمندان است و نشان می‌دهد که این نظام بیش از آنکه تعلیمی باشد، پرورشی است.

محمدپور گفت: این نظام آموزشی در کنار انتقال فنون و مهارت‌ها محلی برای کسب فضایل اخلاقی و تربیتی نیز بود و این امر موجبات تعالی هنر و هنرمند را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام

captcha