تأکید رئیس جهاد‌دانشگاهی قم برای فعالیت مشترک با پارک علم و فناوری استان
کد خبر: 3828982
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

تأکید رئیس جهاد‌دانشگاهی قم برای فعالیت مشترک با پارک علم و فناوری استان

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد‌دانشگاهی استان قم با تأکید بر فعالیت مشترک این نهاد و پارک علم و فناوری گفت: در بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان ‌با نیروهای جوان، باانگیزه و تلاشگری آشنا شدیم که شباهت زیادی با نیروهای پرتلاش جهاددانشگاهی دارند.

تاکید رئیس جهاد داشگاهی قم برای فعالیت مشترک با پارک علم و فناوری استانبه گزارش ایکنا از قم، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، امروز، 31 تیرماه در دیدار با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری استان قم گفت: بعضی از نیازهای جهاد‌دانشگاهی می‌تواند در برخی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری برآورده شود.
 
حیدری افزود: بعضی فعالیت‌ها را می‌توان به‌صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان انجام داد به‌طور مثال موادی در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود که در کشور تولید نمی‌شود، اگر شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری بتوانند برای تولید این مواد اقدامی انجام دهند با استفاده از این مواد می‌توان محصولات بسیار مفیدی تولید کرد.
 
وی به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: برخی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قم زمینه مناسبی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دارند، با این حال هیچ نهاد یا دستگاهی در کشور وظیفه تأیید سلامت مواد غذایی خانگی را بر دوش نگرفته است.
 
حیدری ادامه داد: با بی‌اعتنایی به تولید و بازار محصولات غذایی خانگی عملاً مسئله حل نشده روی میز باقی مانده است و جهاددانشگاهی برای ساخت آزمایشگاه سیار برای کنترل کیفیت مواد غذایی خانگی آمادگی کامل دارد.
 
سیدحسین اخوان‌علوی، رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد نتایج خوبی از جلسات پارک علم و فناوری با جهاددانشگاهی استان قم حاصل شود و ثمرات خوبی برای استان و کشور داشته باشد.
 
اخوان گفت: اولین پارک علم و فناوری در سال 1376 در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 42 پارک در کشور فعالیت می‌کند.
 
پوشش 99 پارک علم و فناوری
وی با بیان این که یک سوم شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند، گفت: 99 شرکت دانش‌بنیان تحت پوشش پارک علم و فناوری استان قم هستند.
 
رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: حوزه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار متفاوت است و طبق برنامه به سمتی می‌رویم که در آینده 50% از شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان قم در حوزه فناوری‌های نرم فرهنگی فعالیت داشته باشند.
 
وی افزود: قم دهمین رتبه را از حیث تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری در کشور دارد که حدود 1300 نفر اکثراً با مدرک کارشناسی و با میانگین سنی زیر 30 سال در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.
 
رئیس پارک علم و فناوری استان قم استقرار شرکت‌ها، کمک در برند‌سازی، عارضه‌یابی شرکت‌ها، هماهنگی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، همکاری برای دریافت مجوزها و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی را از خدمات پارک‌های علم و فناوری برای شرکت‌ها برشمرد.
 
یادآور می‌شود، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری استان قم به امضا رؤسای دو دستگاه رسید.
انتهای پیام
captcha