جشنواره‌های مد‌ و لباس به بخش غیردولتی واگذار شوند
کد خبر: 3829165
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

جشنواره‌های مد‌ و لباس به بخش غیردولتی واگذار شوند

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه جشنواره‌های مد و لباس باید از برگزاری‌های دولتی خارج شوند گفت: در این عرصه نیاز است علاقه‌مندانی با ذوق و آگاهی ورود پیدا کنند و جشنواره‌های بعدی مد‌ و لباس را به صورت غیردولتی برگزار کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، صبح امروز، دوشنبه، ۳۱ تیر در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره استانی و نود و ‌نهمین کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی استان مرکزی که در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، گفت: زیبایی طیف وسیعی است که هر انسانی که قصد انجام کارهایی برای شادی، عام‌المنفعه، خیر و ماندگار انجام دهد باید در کمال زیبایی باشد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: جشنواره‌های مد و لباس باید از برگزاری‌های دولتی خارج شوند و در این عرصه نیاز است علاقه‌مندانی با ذوق و آگاهی ورود کنند و جشنواره‌های بعدی مد‌ و لباس را به صورت غیردولتی برگزار کنند و ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط سیاست‌گذار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر جمعیت مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و تقریبا همه آنان تابع مدهای غربی هستند که از لحاظ جایگاه هیچ ارزشی ندارند افزود: این نشان می‌دهد طراحان ما کم کار کرده‌اند و باید طراحان خوش‌ذوق ایرانی البسه‌ای طراحی کنند که همه بانوان و مردان سرزمینمان آن را استفاده کنند هرچند کاری سخت ولی دست‌یافتنی است.

این مقام ‌مسئول اظهار کرد: رنگ و زیبایی جزء لاینفک تاریخ و تمدن ایران اسلامی است که طراحان باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و‌ با تولیداتی در خور و شان فرهنگ غنی ما بتوانند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند و حتی به خارج از مرزهای کشور صادر کنند و‌ تمدن سه هزار ساله را به رخ جهانیان بکشانند.

یادآور می‌شود که در ادامه این مراسم از برترین‌های جشنواره مد و لباس تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha