۷۰ درصد؛ شاخص اهدای مستمر خون در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3829357
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

۷۰ درصد؛ شاخص اهدای مستمر خون در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص اهدای مستمر خون در این استان ۷۰ درصد است.

شاخص اهدای مستمر خون در کهگیلویه و بویراحمد از کشور بالاتر است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، رستم حسن‌زاده، مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد امروز، یکم مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شاخص اهدای مستمر خون در استان کهگیلویه و بویراحمد 70 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: این مهم به معنای بالا بودن حس انسان‌دوستی، نوع‌دوستی و ایثارگری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شاخص اهدای خون در کشور به ازای هر یک هزار نفر 27 نفر اهدای خون می‌کنند در حالی که در استان ما به ازای هر یک هزار نفر 30 نفر اهدای خون می‌کنند‌.

حسن‌زاده تصریح کرد: از خونی که در انتقال خون اهدا می‌شود سه فرآورده اصلی و حدود 60 فرآورده دارویی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه یک کیسه خون جان سه نفر را به‌طور کلی نجات می‌دهد، ادامه داد: انتقال خون تعطیلی در آن معنا ندارد؛ چراکه حوادث و بلایا تعطیلی نمی‌شناسند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از اهدا‌کنندگان خون بار اول چند سی سی خون می‌گیریم و آن‌ها را پس از سه ماه وارد چرخه انتقال خون می‌کنیم تا ضریب سلامت و ایمنی خون و فرآورده‌های خونی بالا باشد.

حسن‌زاده بیان کرد: پس از حدود دو سال از اجرایی کردن این برنامه حتی یک مورد بیماری هپاتیت B و HIV را نداشته‌ایم و ضریب ایمنی خون و فرآورده‌های خونی در استان 100 درصد سالم است.

وی ضمن تشکر از مجمع نمایندگان استان، استانداری و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی انتظار داریم برای تکمیل پروژه ساختمان انتقال خون استان کمک و همکاری کنند.

انتهای پیام

captcha