پذیرش ۱۰ هزار طلبه در مدارس علمیه کشور
کد خبر: 3829424
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

پذیرش ۱۰ هزار طلبه در مدارس علمیه کشور

گروه فرهنگی ــ معاون حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰۰ مدرسه علمیه در کشور، از پذیرش ۱۰ هزار طلبه جدید طی سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه خبر داد.

پذیرش 10 هزار طلبه در مدارس علمیه کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام ملکی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز، اول مردادماه در حاشیه اختتامیه «میثاق طلبگی» حوزه‌های علمیه لرستان که در حوزه علمیه مهدیه الیگودرز برگزار شد، گفت: یکی‌ از تاثیرگذارترین برنامه‌های حوزه، برگزاری طرح میثاق طلبگی است که شامل چهار مرحله است که در مرحله اول هدف اصلی شناختن و شناساندن است و در این مرحله مسئولان حوزه با طلبه و طلبه با محیط حوزه و انتخاب رشته‌ای که در آن می‌تواند مراحل پیشرفت را طی کند، آشنا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش‌ از 1100 تا 1200 مدرسه علمیه در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: تعداد بیشتری مدرسه نیز در سطح عالی مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام ملکی همچنین از پذیرش 10 هزار طلبه امسال در مدارس علمیه خبر داد و افزود: از این تعداد پنج هزار نفر به‌عنوان طلبه مشغول به تحصیل خواهند شد.

یادآور می‏‌شود، طرح «میثاق طلبگی» مدارس لرستان با حضور 140 نفر از ورودی‌های سال جدید به مدت هشت روز در مهدیه شهرستان الیگودرز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha