کارگاه معرفی استاندارد هفت سین آراستگی در شرکت نفت اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3829444
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

کارگاه معرفی استاندارد هفت سین آراستگی در شرکت نفت اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط گفت: سیستم هفت‌سین آراستگی و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد، به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن انواع ضایعه و اتلاف اجرا می‌شود.

کارگاه معرفی استاندارد هفت سین آراستگی در شرکت نفت اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، طه محمدحسینی حیران، مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط، صبح امروز، اول مردادماه در کارگاه معرفی استاندارد هفت سین آراستگی (7s) که در شرکت ملی بخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل برگزار شد بیان کرد: دستاورد این سیستم با اتکا بر مشارکت کلیه اعضا، آراستگی محیط‌کار، فرد، فکر و خدمات را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: ساختار و سیستم استاندارد آراستگی، سرآمدی در آگاهی، سوا کردن، سامان دادن، سپیدی و پاکیزگی و سرآمدی در فرهنگ هفت عنصر اصلی مدل تعالی این سیستم است که طرح‌ریزی، استقرار و ارزیابی بر اساس این عناصر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط با بیان اینکه سرآمدی در فرهنگ منجر به تثبیت و نگهداری وضعیت سامان یافته می‌شود، خاطرنشان‌کرد: اجرای سیستم هفت‌سین آراستگی به عنوان اولین قدم در بهسازی محیط‌کار و زندگی دارای امتیازاتی است که آن را نسبت به سایر سیستم‌ها ارجع کرده است.

محمدحسینی حیران یادآور شد: آموزش نظام آراستگی به کلیه کارکنان به طرق مختلف، جلب مشارکت کلیه اعضا از طریق ایجاد باور و اعتقاد در آنان برای ساختن آینده بهتر برای سازمان، اشراف به گذشته و حال جهت برنامه‌ریزی برای آینده، انسان‌سازی بعنوان سرمایه اصلی سازمان و بازدید الگوبردارانه از نتایج تاثیرگذار این سیستم در مرحله سرآمدی در آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات روزمره را می‌توان با استفاده و توجه به اصول هفت سین آراستگی برطرف کرد، ادامه داد: این سیستم از نادر سیستمایی است که با اجرای آن نتایج پیشرفت به سرعت مشخص می‌شود، همچنین این سیستم زمینه مناسبی را برای پیشگیری از حوادث، ضایعات، ارتقا بهره‌وری و کیفیت فراهم می‌کند.

مسئول دبیرخانه کشوری استاندارد آراستگی محیط با بیان اینکه اگر بتوانیم هفت‌سین آراستگی را درست اجرا کنیم، قادر به انجام هر کار دیگری خواهیم بود، یادآور شد: عدم نیاز به سیستم، نظام پیشتاز و آموزش‌های پیچیده، نتایج مثبت از اجرا و فراگیر بودن از امتیازات برتری این سیستم است.

محمدحسینی حیران کاهش ضایعات و زمان تلف شده، استفاده بهینه از امکانات، بهبود شرایط ایمنی، تسریع روند فعالیت‌ها، و همچنین ارتقا محصول و بهره‌وری از نتایج حاصل را از اجرای این سیستم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: خانه تکانی در مقیاس وسیع، حذف وسایل اضافی و قطعات معیوب و شکسته، رفع مشکلات و مدیریت اولویت‌ها، از فرآیند بررسی محیط کار و زندگی برای اجرای سیستم هفت‌سین آراستگی است.

یادآور می‌‌شود، دبیرخانه استاندارد ملی هفت سین آراستگی (7s) و مدل تعالی سازمان آراسته و استاندارد در استان در جهاددانشگاهی اردبیل مستقر است.

انتهای پیام

captcha