اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در سمنان
کد خبر: 3829638
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از اجرای طرح «هر دانش‌آموز ـ یک مهارت» در این استان خبر داد.

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان عصر روز گذشته، 1 مرداد در نشست مشترک مدیران مرتبط با مهارت1افزایی در استان سمنان از اجرای طرح «هر دانش‌آموز ـ یک مهارت» در این استان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقای فرهنگ کار برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه از اهداف تدوین و اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با اجرای این طرح علاوه بر کسب مهارت در رشته‌های متفاوت بهترین فرصت برای انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه و دانشگاه خواهند داشت، اظهار کرد: یک هزار و 500 دانش‌آموز از ابتدای سال جاری حدود 19 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند.

به گفته دستورانی، در سال تحصیلی گذشته یک هزار و 500 نفر معادل 350 هزار نفر ساعت از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان آموزش‌ دیده‌اند.

علیرضا ایزدپور، مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این سازمان همچون دیگر ادارات مرتبط با مهارت‌آموزی به‌منظور و با هدف توانمندسازی افراد زیر حمایت این نهاد حمایتی دوره‌های آموزشی مختلفی را ازجمله مشاغل خانگی در دستور کار خود قرار داده است، متذکر شد: تدوین استانداردهای آموزشی ویژه معلولان حرکتی، ذهنی و نابینایان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی افراد دارای شرایط خاص از اقدامات این اداره است.

وی با بیان اینکه مربیان و کارشناسان استان سمنان اقدام به تدوین استاندارد آموزش دستیار سفالگر به روش ریخته‌گری ویژه افراد دارای توانایی‌های خاص کرده‌اند، یادآور شد: 94 نفر از معرفی‌شدگان زیرپوشش بهزیستی بیش از 12 هزار و 500 نفر ساعت آموزش مهارتی در چهارماهه گذشته فراگرفته‌اند.

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز از اجرای برنامههای مشترک اداره‌کل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خبر داد و گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است که باید مخاطبان نیازمند توانمندسازی شناسایی شوند و برای ترویج فرهنگ مهارتآموزی از ظرفیت سمنها و خیران استان سمنان بهره گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: تاکنون در 20 محله استان سمنان نیازسنجی آموزشی انجامشده است و اقدامات و برنامههای مورد نیاز برای اجرای دورههای آموزشی در این محلات تدوینشده است.

بینایی از گسترش دامنه فعالیتهای مهارتآموزی در محلات هدف خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاهها و حمایت از نخبگان مهارتی نیز ازجمله برنامههای همکاری مشترک بین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اداره‌کل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان است.

انتهای پیام

captcha