جهاددانشگاهی ‌نقش مؤثری در اسلامی شدن ‌دانشگاه‌ها ایفا می‌کند
کد خبر: 3830720
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

جهاددانشگاهی ‌نقش مؤثری در اسلامی شدن ‌دانشگاه‌ها ایفا می‌کند

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه سامان با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه آموزش عالی کشور، بیان کرد: این نهاد به لحاظ ایفای نقش در عرصه آموزش آکادمیک و دانشگاهی در سراسر کشور و استان می‌تواند نقش مؤثری در اسلامی شدن ‌دانشگاه‌ها ایفا کند که خوشبختانه اینگونه نیز بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر عقیلی، امام‌جمعه سامان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در سال 1359، در بحبوبه جنگ تحمیلی و به منظور بهره‌گیری از استعداد و تخصص اساتید و فرهیختگان در جبهه جنگ با پیشنهاد سپاه و موافقت امام خمینی(ره) تشکیل شد.

وی فعالیت جهاددانشگاهی در کنار دانشگاه را تأثیرگذار و ضروری ارزیابی کرد و افزود: این نهاد توانسته است در حوزه‌های فرهنگ، هنر، آموزش و پژوهش پا په پای دانشگاه پیش بیاید و تربیت نیروهای متخصص جهادی که گواهی‌نامه قابل ترجمه و قابل استفاده در دیگر کشورها را دریافت می‌کنند، مؤید این مطلب است.

‌عقیلی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه آموزش عالی کشور، بیان کرد: این نهاد به لحاظ ایفای نقش در عرصه آموزش آکادمیک و دانشگاهی در سراسر کشورو استان می‌تواند نقش مؤثری در اسلامی شدن فضای دانشگاه ایفا کند که خوشبختانه اینگونه نیز بوده است.

امام‌جمعه سامان ادامه داد: مؤسسات آموزش عالی و مراکز علمی-کاربردی وابسته به جهاددانشگاهی در سراسر کشور به امر تربیت نیروهای متخصص و کارآمد برای جامعه می‌پردازند که علاوه بر احراز تخصص، در زمینه کاربرد دانش در حیطه‌های مختلف صنعتی و نیز تجاری‌سازی علم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان، گفت: تلاش خبرنگاران همواره ستودنی و قابل توجه است چراکه با تحقیق، پرسش، تولید محتوا و نشر اطلاعات نقش مؤثری در ارتقای سطح آگاهی جامعه دارند.

‌عقیلی تأکید کرد: به ویژه فعالیت خبرگزاری ایکنا در مجموعه جهاددانشگاهی در راستای پرداختن به مسائل و موضوعات مرتبط با قرآن کریم می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه ایفا کند.
انتهای پیام

captcha