۱۴ رشته جدید به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی اضافه شد
کد خبر: 3835506
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

۱۴ رشته جدید به دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی اضافه شد

گروه اجتماعی ــ معاون علمی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی گفت: ۱۴ رشته جدید به سرفصل‌های آموزشی این دانشگاه در استان افزوده شده است.

۱۴ رشته جدید به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی اضافه شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رحیم رضایی، معاون علمی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی امروز، 26 مردادماه در نشست خبری که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، گفت: با توجه به فراوانی نیاز دستگاه‌های اجرایی و جامعه تأسیس دانشگاه‌های مهارتی با توجه به رویکردها و ویژگی‌های این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید براینکه مهارت‌محوری از اهم فعالیت‌های دانشگاه به شمار می‌آید، اظهار کرد: هر سال تحصیلی با توجه به نیاز جامعه و دستگاه‌ها سرفصل‌های جدیدی با کدرشته‌های جدید در دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی تعریف می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌‌یافته 17 هزار شغل تعریف شده است و این آمار در ایران 4 هزار شغل است، اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل کنند. دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با 60 درصد کلاس‌های عملی و 40 درصد تئوری با دانشگاه‌های نسل اول و دوم تفاوت دارد.

وی از برگزاری استارتاپ‌های صنایع‌دستی از سوی این دانشگاه خبر داد و افزود: یکی از نسخه‌های رفع بیکاری کسب مهارت و اشتغالزایی است. ارتقای آموزش، کسب حرفه جدید و مورد نیاز جامعه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد، بین 70 تا 75 درصد دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی شاغل هستند.

این مقام مسئول مدرک‌گرایی را مشکل و آسیب امروز جامعه خواند و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان مردم را نسبت به رشته‌های مهارتی برای رفع بیکاری آگاه ساخت، معرفی رشته‌های منتج به شغل برای عموم مردم شناخته شده نیستند و بیشتر رشته‌هایی همچون حسابداری، حقوق و دیگر رشته‌های شناخته شده را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: اکثر دانشجویان به رشته‌هایی تمایل دارند که صرفاً مدرک داشته باشد و به رشته‌هایی که دانشجو در آن حرفه‌ای را می‌آموزد بی‌میل هستند در این راستا خانواده‌ها می‌توانند با کمک‌های مشاوره‌ای فرزندان خود را تشویق به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای کنند.

رضایی درباره رشته‌‌های جدید دانشگاه علمی ـ کاربردی هم گفت: کارشناس حرفه‌ای مدیریت تجاری‌سازی، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه‌ای تربیت بدنی، کاردانی هتل‌داری، مدیریت امور تشریفات، کاردانی کودک‌یاری، تربیت بدنی بدن‌سازی، مربی‌گری شنا، تاکسیرانی، باغبانی با گرایش پرورش قارچ خوراکی، باغبانی فرآوری پسته، فنی عمرانی با گرایش سازه پیش‌ساخته و تربیت بدنی کودکان با نیازهای ویژه از جمله رشته‌های جدید این دانشگاه هستند.

وی با بیان این نکته که پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۲۰ مرکز دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی پذیرش شوند، از آغاز ثبت‌نام دوره جدید دانشگاه علمی ـ‌کاربردی خبر داد و زمان ثبت‌نام را از فردا، 27 مردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای 60 رشته دوره کاردانی و 40 دوره مهندسی اعلام کرد.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان اضافه کرد: مرکز علمی ـ کاربردی مجتمع تفریحی امیرکبیر اراک نیز در ۲ رشته کاردانی هتل‌داری و مدیریت با گرایش امور تشریفات از بهمن‌ماه سال جاری دانشجو می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی شرکت هپکو اراک در سطح‌بندی مراکز علمی این دانشگاه ‌بین 518 مرکز، بین 10 مرکز برتر قرار دارد. از سال 75 تاکنون 38 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی دانش‌آموخته شدند. 3 هزار و 700 دانشجو علمی ـ کاربردی در ۲۰ مرکز استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مرکزی در پایان شعار اصلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی را پرورش افراد کارآفرین و کارفرما اعلام کرد و افزود: وقتی فرد مهارت لازم برای انجام کاری را ندارد دچارخودناباوری می‌شود، از این‌رو این دانشگاه با برگزاری استارتاپ‌ها و پرورش ایده‌های جوانان و برگزاری جلساتی با مشارکت عموم اقدام به آموزش‌های مهارتی کرده است.

انتهای پیام

captcha