جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر فصل برگزار می‌شود
کد خبر: 3835576
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
وعده معاون سیاسی استاندار مرکزی؛

جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر فصل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی درباره برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان گفت: از طریق خبرگزاری ایکنا اعلام می‌کنم که حاضرم هر فصل یک بار جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ریاست بنده و با حضور متولیان امر برگزار شود.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، درباره اولویت‌های حوزه معاونت سیاسی ـ امنیتی استانداری مرکزی در شرایط فعلی جامعه با اشاره به اولویت‌های میان‌مدت تا دو سال آینده و اولویت‌های سال جاری گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی اولویت مهم سال جاری است که تمام انرژی خود را صرف این امر مهم کرده و فعالیت‌ها حول محور انتخابات رقم می‌خورد.

وی برقراری امنیت در انتخابات و رونق تولید را مورد توجه خواند و اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سال باید شرایط جامعه را به گونه‌ای امن نگه داریم که نه تنها هیچ خدشه‌ای به تولید وارد نشود، بلکه روند تولید رو به افزایش باشد. با توجه به اینکه وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است باید انرژی‌ها معطوف به انتخاباتی سالم و به دور از هر گونه حاشیه باشد. فراهم کردن امنیت و آرامش یکی از مهمترین برنامه‌های کاری است.

‌اولویت مهم سال جاری ‌

اکرمی درباره اولویت‌های میان‌مدت هم اظهار کرد: اگر پیشرفت در حوزه اقتصاد و رونق تولید از اهم اهداف تعریف می‌شود برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی کرد، اگر قصد معرفی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان را داریم باید امنیت داخلی ما از سوی مسؤلان ذی‌ربط رصد و مورد تأکید واقع شود چراکه امنیت پایدار بسیار مهم و اولویت همیشگی ماست.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را اولویت دیگر معاونت سیاسی استانداری دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری شخصاً به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کردند و‌ سران سه قوه را مأمور به انجام این مأموریت فرمودند. مدیریت و آرامش سیاسی جامعه یکی از موضوعات بسیار مهم و اولویت‌های اصلی جهت پیگیری است که مدنظر قرار می‌گیرد.

آرامش واقعی در گرو توسعه فعالیت‌‌های قرآنی

اکرمی در راستای فقرزدایی فرهنگی از مناطق کم‌برخوردار هم گفت: خداوند در قرآن کریم فرمودند: أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، اگر قصد داریم جامعه از آسیب‌های اجتماعی و فقر فرهنگی در امان باشد و عموم مردم آرامش واقعی داشته باشند چاره‌ای جز هدایت جامعه به سمت قرآن و خداوند نداریم، فارغ از هر دین و مذهب همه مردم طالب آرامش هستند و آرامش واقعی نزد خداوند و قرآن است. لذا اصل آرامش واقعی در گرو توسعه فعالیت‌‌های قرآنی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های قرآنی برای عموم مردم ‌تعریف شود، ادامه داد: فعالیت قرآنی تنها این نیست که مردم فقط بتوانند قرآن را تلاوت کنند، مهم‌تر از تلاوت قرآن عمل به معانی آیات الهی است و اگر بتوانیم محلات حاشیه‌ای را به شکل و شمایل جامعه قرآنی ترسیم کنیم قطعاً آمار جرم و جنایت و بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند، بدون تردید با کاهش آسیب‌ها جامعه به آرامش می‌رسد.

افتتاح دو دفتر تسهیل‌گری در اراک و ساوه

وی اضافه کرد: حال اینکه فعالیت‌های قرآنی چگونه تبدیل به فعالیت‌های اجرایی شود بحث مفصلی است که با حضور کارشناسان ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته که باید آنچه مدنظر قرآن است را به فعالیت‌های اجرایی تبدیل و این فعالیت‌ها در مناطق حاشیه‌نشین اجرا شود. بنده در این مدت که در استان حضور دارم به مناطق کم‌برخوردار ورود پیدا کردم و در این مدت ۶ ماه حداقل ۴ محله را با مدیران مربوطه حضور پیدا کردم. جهت رسیدگی به امور، دو دفتر تسهیل‌گری در اراک و ساوه راه‌اندازی شده است، پس از بررسی‌های لازم فرمانداران و دیگر مسئولان موظف به برطرف کردن مشکلات هستند پس از گذشت ۴ ماه دوباره جهت پیشرفت امور بار دیگر به محله مراجعه خواهیم کرد.

اکرمی با بیان این نکته که مسائل اقتصادی، فرهنگی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اجتماعی حوزه شهری محلات بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امید است با برطرف شدن مشکلات بخشی از آلام مردم این محلات به آرامش و آسایش تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی فرایندی هستند و قطعاً یک‌شبه تبدیل به معضل نشدند، درباره فعالیت در حوزه کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج در سطح جامعه گفت: انتظار نمی‌رود برای رفع این مشکلات دفعی و یک مرتبه حل شود باید تصمیم‌گیری شده و تصمیمات در طول زمان اجرایی شود تا نتایج در سال‌های آتی خود را نشان دهد. در بحث کاهش آمار طلاق تصمیم‌گیری‌هایی همچون برگزاری دوره آموزشی ارتقای توانمندی زوجین در تفاهم با یکدیگر در دستور کار قرار دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی اجباری پیش از ازدواج

اکرمی از برگزاری دوره‌های آموزشی اجباری پیش از ازدواج خبر داد و افزود: زوجین جوان در این دوره آموزشی می‌آموزند اولین راه برون‌رفت از مشکلات زندگی طلاق نیست. همچنین رفع مشکلات اقتصادی در چارچوب وام‌های ازدواج و وام‌های اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده است بنابراین مجموعه‌ای از سیاستها کمک می‌کند در بلندمدت معضل طلاق را مهار کنیم.

وی درباره نظارت بر عملکرد مشاوران املاک هم اظهار کرد: کنترل حاکمیتی بر این مباحث بازار سخت است. بازار تابع عرضه و تقاضاست و به همین لحاظ اجاره خانه تابع شرایط بازار است و بازار تعیین قیمت می‌کند و کنترل‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، اما ما از طریق عرضه ساختمان‌ها می‌توانیم بر کنترل قیمت‌ها تاثیر داشته باشیم که البته حل این مشکل تنها با عرضه مسکن امکان پذیراست.

اکرمی درباره برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان هم گفت: از طریق خبرگزاری ایکنا اعلام می‌کنم حاضرم هر فصل یک بار جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ریاست بنده و با حضور متولیان امر برگزار شود. سعی می‌کنیم اولین جلسه را در مرداد‌ماه برگزار کنیم، خبرگزاری ایکنا پیگیر برگزاری باشد ما هم استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha