اعلام فراخوان اولین دوره انتخاب کتاب سال استان مرکزی
کد خبر: 3836419
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸

اعلام فراخوان اولین دوره انتخاب کتاب سال استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری اولین دوره انتخاب کتاب سال این استان خبر داد.

علیرضا حاج‌علی بیگی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اولین دوره انتخاب کتاب سال استان مرکزی در سال 98 خبر داد و گفت: بر این اساس از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود 2 نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال‌های 95 تا 97 منتشر شده‌اند به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی اهم اهداف این دوره از انتخاب کتاب سال را تشویق و ایجاد انگیزه در مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان، تقویت شاخص کتاب و کتابخوانی، تجلیل از خادمان و پدیدآورندگان کتاب استان، ارتقای جایگاه و هویت فرهنگی ناشران و اهل قلم استان، معرفی و تبیین زوایای مختلف فرهنگ و هویت استان مرکزی برشمرد.
حاج علی بیگی شرایط و‌مقررات شرکت در این دوره را به بدین شرح اعلام کرد؛

  • کتاب باید به نحوی با موضوع تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، ادب، مجحیط‌زیست استان مرکزی مرتبط باشد.
  • کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد.
  • کتاب باید کمک آموزشی و عکس‌برداری شده نباشد.
  • ملاک، سال انتشار، شناسه ناشر در کتاب خواهد بود.
  • کتاب‌های نویسندگان غیربومی در صورتی در این دوره داوری و ارزیابی می‌شوند که موضوع و مضمون این کتاب درباره استان مرکزی باشد.
  • کتاب‌های مجموعه مقالات و سفرنامه‌ها اگر دارای موضوع واحد و یا نویسنده واحدی باشند داوری و ارزیابی خواهند شد.
  • فقط آثاری داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده ناشر کتاب کاربرگ ثبت نام را تکمیل کرده و همراه ۲ نسخه از کتاب به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.
  • آثار ارسالی بازگردانده نخواهد شد.
    حاج‌علی بیگی اخرین زمان جهت ارسال آثار را 20 مهرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: آیین پایانی این مراسم آبان‌ماه سال 98 انجام می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی دبیرخانه به آدرس اراک، فاز یک شهید بهشتی، جنب فرهنگسرای آیینه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، دبیرخانه مراجعه یا با شماره 08633138051-3 تماس حاصل کنند.
    معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: به اثر برگزیده لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال و به اثر شایسته تقدیر، لوح تقدیر و تندیس رویداد اعطا می‌شود.

انتهای پیام

captcha