مرکز حمایت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افتتاح شد
کد خبر: 3837254
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

مرکز حمایت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افتتاح شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مرکز جامع مداخلات و حمایت‌های اجتماعی ویژه زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی همزمان با فرا‌رسیدن هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بهزیستی، همزمان با فرا‌رسیدن هفته دولت مرکز جامع مداخلات و حمایت‌های اجتماعی روز گذشته 2 شهریورماه با حضور ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، آقا‌زاده استاندار مرکزی‌ و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: مركز جامع مداخلات و حمايت‌های اجتماعی ويژه زنان و دختران در معرض آسيب و آسيب‌ديده اجتماعی همزمان با فرا‌رسیدن هفته دولت در یک ساختمان 2 طبقه و با 18 اتاق افتتاح شد.

وی به تجمیع خدمات این حوزه اشاره کرد و افزود: برای تجمیع فعالیت‌های تخصصی و ارائه خدمات بهینه مجتمع‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در غالب چهار مرحله به مرکز جامع حمایت اجتماعی از زنان و دختران آسیب‌دیده منتقل خواهند شد.

امینی گفت: در فاز اول دو واحد دولتی خانه سلامت دختران در معرض آسیب و بازپروری زنان آسیب‌دیده اجتماعی مرکز غیردولتی و شبانه‌روزی خانه امن زنان تحت خشونت خانگی در مرحله دوم، مرکز حمایت‌های روانی اجتماعی دختران و خانواده (ندای مهر غیردولتی روزانه) در فاز سوم و در گام آخر مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده اجتماعی (ندای مهر غیردولتی شبانه‌روزی) به مجتمع مذکور انتقال داده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد‌: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صرفاً آموزش و فرهنگ‌سازی نیست بلكه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی پیش برویم.

این مقام مسئول افزود‌: سازمان بهزیستی استان مرکزی بر اساس دستورالعمل‌ ابلاغی سازمان بهزیستی کشور ملزم به اجرای فعالیت‌های تخصصی در راستای کمک و حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب است که حصول نتیجه مطلوب هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد.

امینی در ادامه اظهار کرد: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اقدامات فرهنگی، فرهنگ‌سازی و بها دادن به ارزش‌های انسانی در جامعه باید نهادینه شود.

وی در پایان افزود‌: این مرکز با ايجاد محيطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت با هدف مداخله در وضعيت فرد خشونت‌ديده به‌منظور ارتقای توانمندی و پيشگيری، شناسايی آسيب‌های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهكارهای متناسب با آسيب‌ها افتتاح شد.

انتهای پیام

captcha