افتتاح 32 پروژه در محلات
کد خبر: 3837444
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
به مناسبت هفته دولت؛

افتتاح 32 پروژه در محلات

گروه سیاست و اقتصاد – فرماندار محلات گفت: در سال جاری علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها 32 پروژه را به ارزش 24 میلیارد تومان در سطح شهرستان در حوزه‌های شهری و روستایی و زیر‌ساختی به بهره‌برداری می‌رسانیم، تمامی این پروژه‌ها همزمان با سفر استاندار مرکزی به محلات افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسن قمری فرماندار محلات ظهر امروز 3 شهریورماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید از کارگروه‌هایی بودند که در این دولت و در راستای شعار سال انجام گرفت، در این کارگروه‌ها اقداماتی همچون بررسی و رفع مشکلات تولید کنندگان به ویژه در حوزه گل و گیاه انجام پذیرفت. بالغ بر 120 میلیارد تومان معافیت مالیاتی واحد‌های تولیدی و معافیت‌های ویژه در بحث بیمه تأمین اجتماعی از دیگر اقدامات دولت برای رونق تولید در سطح محلات است. بخش عمده‌ای از وقت ما برای رفع موانع تولید صرف می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی طی ماه‌های آینده در محلات انجام خواهد شد.
وی افزود: در طول سال گذشته و در دو مناسبت دهه فجر و هفته دولت بالغ بر 70 میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید. در سال جاری نیز علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها 32 پروژه را به ارزش 24 میلیارد تومان در سطح شهرستان در حوزه‌های شهری و روستایی و زیر‌ساختی به بهره‌برداری می‌رسانیم، تمامی این پروژه‌ها همزمان با سفر استاندار مرکزی به محلات افتتاح خواهد شد. با حمایت بخش خصوصی و بانک‌ها 6 واحد تولیدی به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان در همین هفته به بهره‌برداری خواهد رسید که طی آن برای 26 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.
فرماندار محلات با اشاره به آخرین وضعیت منطقه حفاظت شده موته تشریح کرد: آزاد سازی مناطق اقتصادی حاشیه موته از مطالبات جدی دستگاه ها و مردم شهرستان و استان بود که با پیگیری های مستمر 802 هکتار از این مجموعه از منطقه حفاظت شده جدا شد، بخشی از واحد های صنعتی پیشتر آماده شده بود اما در بحث اسناد مشکلاتی وجود داشت که رفع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در صنایع شهرستان ادامه داد: محلات یکی از شهرستان های ممنوعه برای اتباع بیگانه است، خارج شدن محلات از این ممنوعیت یک بخش کارشناسی است اما تجمع اتباع بیگانه در شهرستان قطعا برای مردم خوشایند نخواهد بود. طبق مصوبه ساماندهی اتباع بیگانه در مرکز استان، اتباعی که در شهر‌های مجاور جویای کار هستند می‌توانند در حوزه‌های مشخص شده با هماهنگی‌های قبلی در محلات در مشاغل سخت مشغول به کار شوند که این کار روند کار این افراد در شهرستان را تسهیل می کند، فعالیت اتباع بیگانه در صنایع غذایی مطلقا ممنوع است و با خاطیان به شدن برخورد خواهد شد.
قمری با اشاره به محدودیت جدید ساعات فعالیت اصناف در محلات تصریح کرد: دادستانی و نیروی انتظامی در حال اجرای طرحی هستند که به موجب آن اصناف مکلف به تعطیل نمودن محل کسب خود از ساعات ابتدایی بامداد هستند، این قانون با توجه به رونق کسب و کار و ورود گردشگران به شهرستان بنا است فعلا با جدیت کمتری دنبال شود اما لغو نمی‌شود زیرا برای بحث امنیت و نظم عمومی اجرایی شدن این قانون ضروری است.
وی افزود: در بحث انتخابات ما دو وظیفه داریم، مسئولیت اجرای انتخابات و سیاست‌گذاری برای مشارکت حداکثری مردم. از 10 خردادماه جدول زمان بندی انتخابات اعلام شده است و همه دستگاه ها موظف هستند تمامی امکانات را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند. در همه مناسبت‌هایی که بنده سخنرانی کردم از مردم دعوت کردم و همین جا نیز از مردم و احزاب دعوت می‌کنم با حضور پرشور خود در انتخابات، حمایت خود را از نظام اعلام کنند. اسم هر کس از صندوق بیرون بیاید برای ما محترم است و همه ما باید به قانون احترام بگذاریم.
فرماندارمحلات با اشاره به پیشرفت زمین چمن در حال احداث در شهرستان بیان کرد: حقوق دولتی معادن حق مردم است که بایستی به شهرستان برگردد، سال گذشته بالغ بر 1 میلیارد تومان حقوق دولتی به مجموعه استان تخصیص داده شد که ما توانستیم 500 میلیون تومان از این مبلغ را برای شهرستان دریافت کنیم که این مبلغ نیز هزینه آسفالت مسیر معادن و امور دیگر در شهرستان شد.
وی افزود: در محلات 2400 واحد صنفی وجود دارد، 2 نفر مسئول بازرسی این مجموعه عظیم هستند که به تنهایی نمی‌توانند به صورت جزء نظارت کنند. گشت‌های نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی و اداره صمت به صورت منظم برگزار می‌شود اما نظارت مردم گسترده‌تر و دقیق‌تر است، از مردم می‌خواهیم تخلفات را گزارش کنند.
قمری در تشریح وضعیت طرح ترافیکی خیابان‌های مرکزی محلات گفت: روش و کار فنی این پروژه بر عهده شهرداری محلات بود، مقاومت‌هایی نسبت به هر تغییری وجود دارد و افرادی نیز با اجرای این طرح آسیب می‌بینند اما قضاوت سریع این طرح عجولانه است و نیاز به زمان دارد. بنا شد بعد از گذشت مدتی یک نظرسنجی میدانی توسط شرکت‌های معتبر نظرسنجی انجام شود که در صورت اشکال، این طرح اصلاح شود.
وی با اشاره به وضعیت مجتمع فرهنگی ارشاد تشریح کرد: این مجتمع فرهنگی از زمان ورود بنده در دستورکار ویژه‌ای قرار گرفت که اعتبارات ویژه ای با حضور خود آقای استاندار به این مجتمع تخصیص پیدا کرد که بنا بود در هفته دولت افتتاح شود اما تا پایان سال قطعا افتتاح خواهد شد. نقشه این مرکز نیاز به اصلاح داشت که انجام شده است، قسمت اداری تکمیل و سالن نمایش در حال تکمیل است.
فرماندار محلات در پایان گفت: فضای بیمارستان ما امروز مناسب شهرستان نیست و محلات نیازمند بیمارستان جدید و بروزتر است، اقدامات و پروتکل‌های احداث بیمارستان جدید محلات انجام و محلی نیز برای احداث آن انتخاب شده است، احداث بیمارستان مجهز باید مطالبه همگانی مردم، مسئولین و رسانه‌ها باشد.
انتهای پیام

captcha