مرکز نیکوکاری حوزوی استان مرکزی در اراک افتتاح شد
کد خبر: 3840610
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

مرکز نیکوکاری حوزوی استان مرکزی در اراک افتتاح شد

گروه اجتماعی ــ در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اولین مرکز نیکوکاری حوزوی کوثر در اراک افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ اولین مرکز نیکوکاری حوزوی استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان در مراسم افتتاحیه این مرکز با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر تحولات عظیمی در حوزه علمیه خواهران استان ایجاد شده، گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در تقویت بنیان خانواده گام‌های مؤثری در زمینه اصلاح و حمایت از بنیان خانواده بردارند.

وی در ادامه ایجاد مراکز نیکوکاری را جهت حمایت و کمک به محرومان و خانواده‌های نیازمند و توانمند‌سازی آنان مهم دانست و افزود: آنچه که از همه مهم‌تر است این است که در چارچوب معیارهای توانمندسازی واقعی جامعه از لحاظ رشد فرهنگی، فکری و اخلاقی، علمی، معرفتی و فضائل و ارزش‌های خانواده گام برداریم و زنان جامعه اسلامی بتوانند رسالت خود را همانند حضرت زینب کبری(س) انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسامی، مدیر حوزه‌های علمیه خوهران استان مرکزی هم با بیان اینکه حدود سه هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: ترویج و تبلیغ و رساندن آموزه‌های دینی به اقشار جامعه رسالت اصلی آنان است که علاوه بر آن می‌توانند در راستای فقرزدایی گام‌های مؤثری بردارند.

حجت‌الاسلام حسامی افزود: ایجاد مرکز نیکوکاری در حوزه علمیه خوهران هم می‌تواند حلقه واسطی بین خیرین‌، نیکوکاران و برخی از نیازمندان باشد و از این ظرفیت برای فقرزدایی کمک گرفت.

قنبر موسی‌نژاد‌، مدیر‌کل کمیته امداد استان، مردمی کردن فعالیت‌ها و خدمات کمیته امداد را از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری در استان عنوان کرد و گفت: این شصتمین مرکز نیکوکاری و اولین مرکز نیکوکاری حوزوی در استان است که در اراک راه‌اندازی می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت دینی و علمی طلاب بانو را در تقویت بنیان خانواده از اهداف ایجاد مرکز نیکوکاری در حوزه علمیه خواهران عنوان کرد و افزود: تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه از دیگر اهداف ایجاد مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام

captcha