تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی در استان مرکزی
کد خبر: 3841920
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: هسته تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی کمیته امداد استان مرکزی با همکاری اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها، اساتید و پژوهشگران حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های دانش‌بنیان تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد‌، عدالت بهرامی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، توجه و رسیدگی به مستضعفان در رأس توجهات نظام اسلامی قرار گرفته است، گفت: از ابتدای انقلاب تا‌کنون اقدامات مؤثری جهت کاهش فقر و نابرابری انجام‌ شده است؛ اکنون در طلیعه رستاخیز اربعین دوم انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، نیازمند عزم و همتی جهادی در این مسیر نورانی هستیم.

وی از تشکیل هسته تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد و گفت: هسته تخصصی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی با همکاری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، اساتید و پژوهشگران حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های دانش‌بنیان تشکیل شد.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی تجمیع و هم‌افزایی ظرفیت نخبگان استان اعم از حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری را از اهداف تشکیل این هسته برشمرد و گفت: ایجاد مرجعی برای هماهنگ‌سازی مطالعات پژوهشی حوزه فقر و محرومیت‌زدایی در سطح استان و جلوگیری از انجام مطالعات موازی و در نهایت اجتناب از اتلاف زمان و هزینه از دیگر اهداف تشکیل هسته محرومیت‌زدایی است.

بهرامی در پایان اضافه کرد: با ایجاد هسته محرومیت‌زدایی زمینه‌های لازم به‌منظور به ‌کارگیری ظرفیت دانشجویان توانمند، اساتید، شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق سیاست‌های محرومیت‌زدایی و زمینه لازم برای همکاری‌های بین بخشی در حیطه‌های مختلف علمی، اجرایی و پژوهشی به‌‌منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

captcha