تشریح برنامه‌های کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی
کد خبر: 3842506
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

تشریح برنامه‌های کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی برنامه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف جهت برگزاری کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 25 شهریور در نشست خبری به‌منظور تشریح عملکرد ستاد کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان که در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: اقدامات اجرایی این کنگره از 5 سال قبل آغاز شده و هنور نیز ادامه دارد، ستاد از همین زمان نهضت جمع‌آوری اسناد در بخش‌های مختلف را به‌منظور تشریح عملکرد مردم استان در دوران انقلاب به‌ویژه دفاع مقدس شروع کرد و اقدامات این نهضت همچنان ادامه دارد.

وی از جمع‌آوری 650 هزار سند پس از کسب اطلاعات خبر داد و با بیان اینکه گردآوری اطلاعات شهدا به خلق تولیدات فاخر همچون تألیف کتاب، مسند، تولیدات هنری و فیلم منتج شده است، افزود: برنامه‌ریزی اجلاسیه‌های مختلف قبل از برگزاری کنگره ملی در دستور کار قرار گرفت، قرار بر این شد گروه‌های تخصصی جهت برگزاری اجلاسیه‌ها وارد عمل شوند تا نقش مردم را در کارنامه‌ای درخشان به منصه ظهور برسانیم.

سردار کریمی از اجلاسیه‌های سنگرسازان بی‌سنگر به میزبانی فراهان، اجلاسیه کارگری به میزبانی ساوه، شهدای مدافع حرم به میزبانی دلیجان، شهدای روحانی و طلبه به میزبانی محلات، شهدای گمنام، شهدای ورزشکار، شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و پیشکسوتان در اراک به‌عنوان اجلاسیه‌های برگزار شده از سال گذشته تاکنون یاد کرد.

فرمانده سپاه استان در خصوص اجلاسیه‌های پیش‌رو هم گفت: اجلاسیه بانوان 27 شهریور در سالن پیامبر اعظم(ص)، اجلاسیه 1400 شهید ارتش 28 شهریور در سالن پیامبر اعظم(ص)، اجلاسیه بهداری رزمی 3 مهر در دانشگاه علوم پزشکی سردشت، اجلاسیه مهندسی رزمی 4 مهر با محوریت لشکر 42 قدر در فرهنگسرای شهر، اجلاسیه دانشگاهیان 7 مهر در دانشگاه پردیس، اجلاسیه امر به معروف و سیره شهدا 8 مهر در دانشگاه اراک، اجلاسیه حضرت امام خمینی(ره) 9 و 10 مهر در خمین با حضور سرلشگر سلیمانی و اجلاسیه نهایی نیز 11 مهر با حضور سرلشگر سلامی، فرمانده کل سپاه در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان این نکته که اقدامات در راستای اجرای کنگره ملی نقش امام تنها به برنامه‌های درون‌شبکه‌‌ای خلاصه نشده و برنامه‌های مهم در بخش خدمات رفاهی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی تدوین و در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: در راستای محرومیت‌زدایی ساخت 620 واحد ویژه محرومان در دستور کار قرار دارد که با اعزام گروه‌های جهادی و انجام رزمایش عاشوراییان بخشی آماده تحویل و بخشی دیگر تا پایان سال آماده تحویل است.

سردار کریمی از رزمایش عاشوراییان از 24 شهریور تا 29 همین ماه خبر داد و افزود: به‌منظور سرعت‌بخشی به فعالیت گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی 300 گروه با تخصص‌های لازم به گروه‌های قبلی افزوده شدند.

وی تأمین 620 جهیزیه، اعزام جانبازن قطع نخاعی به مشهد مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، اعزام 620 زائر اولی به عتبات، تهیه 6200 بسته لوازم‌التحریر، ساخت 24 واحد مسکونی برای خانواده شهدای فاطمیون و اعطای سبد کالا را از دیگر برنامه‌هایی اجرایی برشمرد.

کریمی در تشریح برنامه‌های اجرا شده در حوزه ادبی هم گفت: 130 عنوان کتاب به ستاد تدوین تحویل شده است، اقدامات ممیزی بیش از نیمی از آن با محوریت امام(ره)، شهدا، کودکان، روحانیون، بانوان در قالب دانشنامه انجام و به چاپ رسیده است.

وی از فراخوان سرود و ارسال 500 اثر با محوریت مفاهیم انقلاب، حضرت امام و دفاع مقدس، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، تجهیز کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس با 20 هزار جلد کتاب و برگزاری شب شعر با حضور شعرای مطرح کشور در زرندیه با محوریت دفاع مقدس و امام خبر داد.

این مقام مسئول در ادامه به تشریح اقدامات در حوزه فرهنگی - تبلیغی پرداخت و اظهار کرد: برگزاری 22 یادواره شهدا در شهرستان‌ها، 7 برنامه ویژه اقشار مختلف، 132 یادواره حوزه‌ای، 710 برنامه پایگاهی مسجد‌محور، 98 برنامه آبروی محله، برپایی همایش ویژه دبیران یادواره‌ها، ساخت 18 تیزر، تئاتر «فرزندان امام» به کارگردانی علی گودرزی، برگزاری همایش«چشمان منتظر» همایش «سفیران کنگره»، همایش سمن‌ها، نامگذاری میادین و اماکن با نام شهدا، برگزاری همایش بانوان، همایش اطلاعات، همایش جامعه پزشکی و همایش طلاب از جمله برنامه‌های تبلیغی - فرهنگی است.

کریمی در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های زیرساختی هم گفت: ساخت دهکده مقاومت و آماده‌سازی آن برای مسابقات کشوری موتورسواری، پیش‌بینی ساختمانی برای کنگره، بازسازی قبور شهدا، تشکیل و تأسیس بنیاد کربلایی کاظم ساروقی و راه‌اندازی سایت شهود از برنامه‌هایی اجرایی در این حوزه است.

وی برگزاری دوره‌های روایتگری، کارگاه‌های تربیت نویسنده، تدوین سند جامع اعزام رزمندگان، 100 پروژه پژوهشی علمی و 40 مورد پروژه عملیاتی را از برنامه‌های حوزه پژوهش و آموزش دانست و اظهار کرد: در خصوص برنامه‌های حوزه هنری می‌توان به تولید 40 المان، تولید 33 فیلم کوتاه، تهیه 30 موشن‌گرافی، 10 تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، طراحی پوستر، نقاشی کودکان، تولید سردیس و تندیس، خلق 144 اثر هنری اشاره کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: تهیه 4 هزار مصاحبه، راه‌اندازی قرارگاه حضرت امام(ره)، برگزاری اردوی هفت اقلیم با محوریت دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و اساتید، تهیه 12 عنوان کتاب با محوریت حضرت امام، راه‌اندازی موزه امام‌شناسی در اراک، تهیه سریال زندگی و سیره امام و تأسیس بنیاد امام از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی در پاسخ به این سؤال چرا اجلاسیه‌ای تحت عنوان شهدای قرآنی در دستور کار قرار نگرفته است، نیز گفت: پیشنهاد برگزاری اجلاسیه به جامعه قرآنی داده شد، انجام اجلاسیه اقدامی بسیار دشوار است و افرادی که در این حوزه وارد شدند دلی کار کردند، درست است که اجلاسیه‌ای با این عنوان نداریم اما قطعاً برنامه‌ای ویژه برای کربلایی کاظم ساروقی که افتخار استان مرکزی است در دستور کار قرار دارد، البته ناگفته نماند بازدید از خانواده شهدای قرآنی و حضور در مساجدی که این شهدا در آن فعالیت داشتند از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

captcha