جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی
کد خبر: 3842780
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

جمع‌آوری ۵ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، گفت: طی سال جاری تاکنون ۵ میلیارد تومان زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد‌، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه زکات یکی از واجبات الهی است که متأسفانه در جامعه ما مقداری مورد غفلت قرار گرفته است‌، گفت: مقام معظم رهبری در سال 1384 دستور تأسیس شورای عالی زکات را با دبیری کمیته امداد صادر فرمودند و ترویج این واجب الهی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی از جمع‌آوری پنج میلیارد تومان زکات در سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این آمار تا انتهای سال به 16 میلیارد تومان برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان مرکزی علاوه‌ بر مرکز استان در همه شهرستان‌‌ها و در روستاها نیز شورای عالی زکات شکل گرفته است، یادآور شد: سال گذشته در استان 11 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری و توسط شورای عالی زکات هزینه شد.

دبیر شورای عالی زکات استان مرکزی با بیان اینکه خروجی زکات می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود، ادامه داد: در مجموع در استان اقلامی که زکات به آنها تعلق می‌گیرد کم بوده و تنها مواردی مثل گندم، جو و بخشی از کشمش تولیدی است.

موسی‌نژاد گفت: کمیته امداد نقشی در هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده ندارد، بلکه وظیفه این نهاد نظارت‌ و پیگیری زکات جمع‌آوری شده است.
انتهای پیام

captcha