تشریح شاخصه‌های جوان مؤمن انقلابی
کد خبر: 3842790
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

تشریح شاخصه‌های جوان مؤمن انقلابی

گروه معارف ــ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی به تشریح شاخصه‌های جوان مؤمن پرداخت و گفت: مؤمن انقلابی باید دارای شاخصه وزین بصیرت، اخلاص و اقدام به‌هنگام باشد.

تشریح شاخصه‌های جوان مؤمن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی، کارشناس مذهبی و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی، امروز، 26 شهریور در مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور که در کانون بسیج اراک برگزار شد، به تشریح شاخصه‌های جوان مؤمن پرداخت و در این رابطه گفت: مؤمن انقلابی باید دارای شاخصه وزین بصیرت، اخلاص و اقدام به‌هنگام باشد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت دارای ابعادی همچون شور، شعار و شعور است و شور در قالب هیجانات درونی، احساسات، استحکام در حرکت تعریف می‌شود، به آیه 32 سوره مبارکه «حج» که می‌فرماید؛ «ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ؛ امر چنین است وهر کس که شعائر الهی را بزرگ بدارد این امر از پرهیزگاری دلهاست» استناد کرد و افزود: شعائر دین خدا باید بزرگ و برجسته شود و افرادی که شعائر دینی را اقامه می‌کنند نشانه‌های تقوا را در دل‌های آنان می‌توان یافت.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی اقامه مناسک دین همچون حج و نماز را از جمله شعارهای الهی دانست و بیان کرد: شعور، محصول و نتیجه شور و شعار است، به پا داشتن واجبات باید منتج به خروجی و تولیدات مفید باشد، اگر انجام فریضه نماز انسان را از فحشا و گناه در امان نگه ندارد باید نماز خواندن را مورد بررسی قرار داد، باید دید کجای اقامه نماز اشکال دارد که انسان را از گناه حفاظت نمی‌کند.

وی به جوانان توصیه کرد: پیراهن مشکی پوشیدن و سینه زدن برای امام حسین(ع) و دیگر ائمه(ع) امری بسیار پسندیده است، اما این لباس مشکی‌ها باید شما را از انحراف نگه دارد، اگر تنها به سینه‌زنی و ... بسنده کرده و به شعور نرسید این عمل در واقع به معنای این است که شعائر دینی را اقامه نکردید و با شور تنها هم کاری دست نمی‌شود.

تاج‌آبادی به فرمایش رهبری که فرمودند؛ صورت‌های انقلاب (راهپیمایی، برگزاری انتخابات، تشکیل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان) تثبیت شده است اما باید مراقب بود سیرت که همان اقامه شعائر دینی (استکبارستیزی، عدالت اجتماعی، استقلال سیاسی، اقتدار نظامی، رشد و شکوفایی علمی، استغنای اقتصادی) کمرنگ نشود، استناد کرد.

وی با تأکید براینکه نباید اجازه داد شعائر دینی کمرنگ شود، اظهار کرد: باید همه همت کرده تا بتوانیم شعارهای اسلامی را تقویت و مانا سازیم، شعارهای دینی و قرآنی همان شعائری است که شهدا با نثار جان و خون خود آنان را پررنگ نگه داشتند.

این کارشناس مذهبی ارتقای روحیه امر به معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز این فریضه الهی کمرنگ شده است و مردم به آن اهمیت لازم را نمی‌دهند یا اینکه جرأت بیان ندارند، سال‌های ابتدای انقلاب عنان جامعه به دست انقلابیون و رزمندگانی بود که در همه حال خدا را در نظر داشتند، با اینکه هیئت‌های مذهبی از امکانات امروز برخوردار نبودند اما ابهت خاصی داشتند؛ چراکه شعارها با اهدای خون شهدا پررنگ بود.

تاج‌آبادی بیان کرد: زنده نگه داشتن شعائر دینی باعث شده بود تا مشکل بی‌حجابی وجود نداشته باشد، امیر‌المؤمنین می‌فرمایند؛ «هرکسی امر به معروف کند قوت مؤمنان را تقویت کرده است و هرکسی نهی از منکر کند بینی منافقان را به خاک مالیده است»، اما امروز قدرت امر به معروف و نهی از منکر از ما حزب اللهی‌ها و پیراهن مشکی‌پوش‌های امام حسین(ع) کم شده است.

وی ادامه داد: برای اقامه این فریضه الهی (امر به معروف و نهی از منکر) باید از شهدا کمک گرفت، باید بدانیم و به یاد آوریم شهدا علاوه بر بصیرت و اخلاص به موقع عمل کردند و کشور را از چنگال استکبار رهایی بخشیدند، آنان شعائر را پررنگ نگه داشتند و امروز وظیفه ماست برای اقامه و احیای هرچه بهتر این فریضه شعائر را پررنگ و برجسته نگه داریم و این امر با استکبار‌ستیزی، عدالت‌طلبی، صبر و استقامت، اخوت، اقامه فرهنگ احسان و انفاق اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

captcha