بانوان در تربیت نسل شجاع و موفق، نقش‌آفرین هستند
کد خبر: 3843054
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
آقازاده:

بانوان در تربیت نسل شجاع و موفق، نقش‌آفرین هستند

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی با بیان اینکه بانوان در تربیت نسلی شجاع و موفق در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بسیار نقش‌آفرین بوده و هستند، اظهار کرد: زنان دوران دفاع مقدس از نسل بانوانی هستند که دنیا به‌رغم تمام دشمنی‌های ظاهری در باطن آنان را مورد تکریم قرار می‌دهد.

بانوان در تربیت نسل شجاع و موفق، نقش‌آفرین هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح امروز، 27 شهریورماه در اجلاسیه بانوان استان مرکزی از سری اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن تقدیر از بانوان در راستای برگزاری اجلاسیه بانوان، تصریح کرد: در طول چهار ماه گذشته اجلاسیه‌های متعددی در استان برگزار شده است، امید است در این اجلاس نقش بانوان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین و معرفی شود.

وی با بیان اینکه بانوان در تربیت نسلی شجاع و موفق در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بسیار نقش‌آفرین بودند، اظهار کرد: زنان دوران دفاع مقدس از نسل بانوانی هستند که دنیا به‌رغم تمام دشمنی‌های ظاهری در باطن آنان را مورد تکریم قرار می‌دهد. ما هم وظیفه داریم تمام قد در برابر این نسل تعظیم کنیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اگر به نقش زنان و زن از صدر اسلام تا کنون نگاه کنیم متوجه اهمیت آن می‌شویم، دیدگاه امام خمینی(ره) هم که دیدگاهی برگرفته شده از اسلام ناب محمدی(ص) است در ۴۰ سال اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته است. مورد توجه قرار گرفتن بانوان پس از پیروزی انقلاب باعث می‌شود به این نتیجه پی می‌بریم که امام برای انقلاب به همه ابعاد توجه داشته است.

وی با اشاره به این نکته که پس از امام راحل، نگاه مقام معظم رهبری به بانوان منطبق با دیدگاه بنیانگذار انقلاب و اسلام است، ادامه ‌داد: اگر به شهدا ایمان و اعتقاد داریم و افتخار بر وجودشان داریم از دامان مادرانی پاک به معراج رفتند و سخن امام خمینی(ره) که فرمودند؛ از دامان زن مرد به معراج می‌رود مصداق پیدا می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امام(ره) در سال ۴۲ به نوزادان همان زمان اعتماد کردند و در سال ۵۷ توسط همان نوزادان که حال جوانان و نوجوانان شده بودند به پیروزی رسیدند، پس از پیروزی انقلاب با تربیت مادران نسلی به میدان آمد که توانست در برابر  زورگویان و‌دشمنان بایستد، آنان در جبهه‌ها رشادت به خرج دادند تا در تاریخ جزو جنگ‌هایی باشد که از آن با افتخار نام برده می‌شوند.

استاندار گفت: بانوان نه تنها در عرصه خانواده افتخارآفرین بودند بلکه امروز در جای‌جای صحنه فعالیت مؤثر برای کشور دارند آنان توانستند در عرصه علوم و انواع فناوری خوش بدرخشند، خوشبختانه شاهدیم بانوان و مردان، پسران و دختران در این عرصه و میدان تلاش می‌کنند که حاصل آن پیشرفت‌های متعدد برای نظام جمهوری اسلامی است.

آقازاده به تحریم‌های اعمال‌شده نیز اشاره کرد و گفت: در این زمان حساس نیز بانوان دست از تلاش برنداشته و توانستند در عرصه‌های مختلفی که آرزوی برخی کشورهاست دست پیدا کنند، چه بسا برخی کشورها ۵۰ سال دنبال علومی بودند که به آن نرسیدند اما موفقیت‌های بانوان ایرانی در زمینه های مختلف علمی، پزشکی، ورزشی، علوم مختلف در عرصه‌های بین‌المللی مشهود است، بانوان با اراده قوی فرهنگ انقلابی ایجاد شده توانستند در همه بخش‌ها حماسه بیافرینند.

وی با بیان اینکه بانوان موفق در علوم و فناوری به خوبی نشان دادند در پیشرفت کشور و تربیت نسل جوان نقش مهم خود را تا روزی که کشور نیاز دارد و ملت زنده است به نحو شایسته و حتی بهتر از امروز عمل می‌کنند، افزود: نسل نوجوان و جوان امروز باید با پیشینه انقلاب و نظام آشنا باشند و بدانند مادران و مادربزرگان آنان چه حماسه‌هایی آفریدند.

انتهای پیام

captcha