راه‌اندازی موزه امام‌شناسی و تأسیس بنیاد امام خمینی(ره) در اراک
کد خبر: 3843316
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

راه‌اندازی موزه امام‌شناسی و تأسیس بنیاد امام خمینی(ره) در اراک

گروه اجتماعی - فرمانده پدافند هوایی اراک گفت: راه‌اندازی قرارگاه حضرت امام(ره)، برگزاری اردوی هفت اقلیم، تهیه ۱۲ عنوان کتاب با محوریت حضرت امام، راه‌اندازی موزه امام‌شناسی در اراک، تهیه سریال زندگی و سیره امام و تأسیس بنیاد امام(ره) از برنامه‌های اجرایی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان است.

راه‌اندازی موزه امام‌شناسی و تأسیس بنیاد امام خمینی(ره) در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد بهاروند، فرمانده پدافند هوایی اراک، امروز، ۲۸ شهریور در اجلاسیه امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد گفت: اجرای برنامه‌ها و ساختار کنگره در قالب سازمان، شورای سیاست‌گذاری و ستاد کنگره خاطرات و نقش‌‌آفرینی مردم رشید و فداکار استان و اثرگذاری فرماندهان در جنگ و‌‌ پیروزی رزمندگان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه جهت انجام کنگره جلسات متعددی با استفاده از از ظرفیت رسانه برگزار شده ‌است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های رفاهی در قالب اجرای محرومیت‌زدایی، اعزام کارگروه جهادی، تهیه جهیزیه ویژه نیازمندان و احداث واحد‌های مسکونی تعریف شد.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های ادبی هم اظهار کرد: 130 عنوان کتاب به ستاد تدوین تحویل شده است، اقدامات ممیزی بیش از نیمی از آن با محوریت امام(ره)، شهدا، کودکان، روحانیون، بانوان در قالب دانشنامه انجام و به چاپ رسیده است. همچنین ساخت دهکده مقاومت و آماده‌سازی آن برای مسابقات کشوری موتورسواری، پیش‌بینی ساختمانی برای کنگره، بازسازی قبور شهدا، تشکیل و تأسیس بنیاد کربلایی کاظم ساروقی و راه‌اندازی سایت شهود از اهم برنامه‌های اجرایی در حوزه زیر ساختی است.

سرهنگ بهاروند به برگزاری دوره‌های روایتگری، کارگاه‌های تربیت نویسنده، تدوین سند جامع اعزام رزمندگان، ۱۰۰ پروژه پژوهشی علمی و ۴۰ مورد پروژه عملیاتی را از برنامه‌های حوزه پژوهش و آموزش دانست و اظهار کرد: در خصوص برنامه‌های حوزه هنری می‌توان به تولید ۴۰ المان، تولید ۳۳ فیلم کوتاه، تهیه ۳۰ موشن‌گرافی، ۱۰ تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، طراحی پوستر، نقاشی کودکان، تولید سردیس و تندیس و خلق ۱۴۴ اثر هنری اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه‌ داد: راه‌اندازی قرارگاه حضرت امام(ره)، برگزاری اردوی هفت اقلیم با محوریت دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و اساتید، تهیه ۱۲ عنوان کتاب با محوریت حضرت امام، راه‌اندازی موزه امام‌شناسی در اراک، تهیه سریال زندگی و سیره امام و تأسیس بنیاد امام از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی ضمن تقدیر از فعالان جهت برگزاری اجلاسیه امیران ارتش و ۱۴۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در این راستا از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران وابسته به ارتش بازدید شده است، شهدا افتخار ما هستند و ما وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌ها برای زنده نگه داشتن نام شهدا استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha