دشمن می‌داند با کوچکترین تهدیدی نیروهای مسلح، کوبنده‌ترین پاسخ‌ را خواهند داد
کد خبر: 3843325
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
دریادار سیّاری:

دشمن می‌داند با کوچکترین تهدیدی نیروهای مسلح، کوبنده‌ترین پاسخ‌ را خواهند داد

گروه اجتماعی - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز دشمن می‌داند با کوچکترین تهدیدی علیه ایران، نیروهای مسلح، کوبنده‌ترین و شکننده‌‌ترین پاسخ‌ها را به آنها خواهند داد، اگر ما راه شهدای انقلاب اسلامی را ادامه نمی‌دادیم به این درجه از اقتدار نمی‌رسیدیم.

دشمن می‌داند با کوچکترین تهدیدی نیروهای مسلح، کوبنده‌ترین پاسخ‌ خواهند داد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی امروز، ۲۸ شهریور در اجلاسیه امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع در زمینه‌های گوناگون در سطح کشور هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و به نسل فعلی نشان می‌دهیم دفاع مقدس چگونه گذشته است هرچند نمی‌توان آنگونه که شایسته و بایسته است در این حوزه حق مطلب را ادا کرد.

وی لزوم همدلی و اتحاد در اجرای برنامه‌های در خور هفته دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به این نکته که قطعا با سرافرازی این ایام را پشت سر می‌‌گذاریم، تصریح کرد: بندبند دفاع مقدس از محرم و اندیشه حسینی(ع) شکل گرفته است، شعار و تاکتیک دفاع مقدس عاشورایی است و رزمندگان با الهام از درس‌های کربلا ایثار کردند.

امیر سیاری با یادآور شدن این مطلب که دفاع مقدس نشأت گرفته از کربلاست، ادامه‌ داد: خیلی از جوانان امروز این دوران را درک نکردند اما آنانی که این ایام را به خاطر دارند می‌دانند که آموزه‌های دینی، قرآنی، سیره اهل بیت(ع) رزمندگان را در ثابت قدم ماندن در این عرصه بسیار کمک کرد. همه چیز در جبهه رنگ خدایی و عاشورایی داشت، بی شک اگر درس رشادت، وفاداری، شهادت طلبی، آزادگی نبود ما نمی‌توانستیم در بلوک شرق و غرب که علی‌رغم تمام تضادها با هم متحد شده بودند بایستیم.

وی به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» استناد کرد و گفت: ایشان در جایی دیگر فرمودند «نگذارید غبار فراموشی به یاد و خاطره شهدا غلبه کرده و آن را بپوشاند». این جملات در عین زیبایی و سادگی دارای مفهموم جامعی است، امروز جنگ، جنگ نرم است و عملاً ما درگیر جنگ بسی سخت‌تر از جنگ سرد هستیم.

امیر سیاری اضافه کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم می‌خواهد امام، ولی فقیه، نام شهدا را از ما بگیرد، دشمن از اثرات نهادینه شدن آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به خوبی آگاه است و قصد دارد چهره تمام ارزش‌های دینی را کم‌رنگ جلوه دهد، هدف آنان استحاله کردن جامعه است، فراموشی دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف دشمنان است و در قالب شبهه‌افکنی علاقمندند این دوران طلایی از یادها برود، دشمن به دنبال از بردن حس شهادت‌طلبی است و برای رسیدن به اهداف سرمایه‌های کلانی را هزینه کرده است و این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوامع استکباری قصد دارند جوانان و نوجوانان امروز را با ترفندهای مختلف از تمامی ارزش‌ها، اعتقادات دینی، آموزه‌های مندرج در قرآن و سیره اهل بیت(ع) دور نگه دارد، رزمندگان نوجوان و جوان در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و دشمن قصد از بین بردن این ارزش‌ها را دارد، رسالت اصلی ما نگهداری از ارزش‌های دینی، قرآنی و انقلابی است و برگزاری کنگره شهدا از این جهت بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است. ما نباید اجازه دهیم که دشمن اهداف خود را در این خصوص عملیاتی سازد و برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی در راستای مقابله با اهداف دشمن کاری بسیار ارزشمند است.

سیاری با بیان اینکه کنگره ملی نقش حضرت امام در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان در واقع فراتر از کنگره و در قالب عملیات گسترده در راستای نشان دادن ایستادگی ما بر روی اهداف و آرمان‌ها به دشمن تعریف می‌شود، به دیگر فرمایش رهبری که فرمودند «ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است و ما باید برای فهم این جمله دستاوردهای انقلاب را بازخوانی کنیم چراکه آنچه داریم آورده های شهدا و رزمندگان هستند که امروز وظیفه داریم به خوبی از آنها پاسداری کنیم» استناد کرد.

وی همچنین به دلایل اهمیت دادن به فرمایشات رهبری و نگاهی به تاریخ گذشته ایران قبل از انقلاب اشاره و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب دشمن به دنبال این بود که از پیروزی‌های بعدی ممانعت کند، زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دشمن توطئه‌های خود را با ایجاد اختلاف‌های قومیتی مذهبی در مناطقی که منافقان کوردل حضور داشتند شروع کرد و در این راستا اقدامات خرابکاری‌های زیادی انجام دادند. بدون تردید اگر مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان نبود، نمی‌توانستیم در برابر آن توطئه‌های سنگین دوام بیاوریم، جوانان به خوبی تاریخ را مرور و ورق بزنند لذا رشادت رزمندگان در عرصه‌های مختلف نباید به دست فراموشی سپرده شود، چراکه زحمات فراوانی را بر دوش رزمندگان گذارد.

وی در ادامه سخنان خود به ۱۷ هزار شهید ترور نیز اشاره کرد و ترور شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار انقلابی برای ضربه زدن به دیگر نظام را از دیگر توطئه‌های دشمنان برشمرد و گفت: با مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان، جوامع استکباری روی دیگر خود را نشان دادند و برای رسیدن به اهداف خود فرد ابلهی همچون صدام را پیدا کردند و با بیان جملاتی مثل اختلافات ارزی و مرزی و کشورگشایی ایران و نظر داشتن به کشور عراق باعث شد رژیم بعث عراق به ایران حمله کند. در آن مقطع زمانی دنیا دارای دو قطب شرق و غرب بود این دو قطب کاملا در تضاد هم بودند ولی برای مقابله با ایران اسلامی با یکدیگر متحد شدند و پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات را به صدام دادند.

دریادار سیاری با بیان اینکه کشورهایی همچون شوروی سابق، فرانسه، آلمان، آمریکا کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس کشور عراق را در جنگ با ایران از لحاظ تجهیزات نظامی نظیر موشک، تانک، انواع خودرو جنگی، هواپیما، پول، فرودگاه، وسایل شیمیایی، بالگرد حمایت کردند، افزود: گرفتن اسیر از ۲۵ کشور دنیا در جنگ تحمیلی گواهی بر تهاجم بین‌المللی و همه‌جانبه علیه ایران است، هدف اصلی دشمن در این توطئه‌‌ها جلوگیری از پیشرفت انقلاب و شکست انقلاب بود که موفق نشدند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در خصوص وجه تسمیه دفاع مقدس هم ابراز کرد: باید بررسی شود چرا اسم جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد است، تغییر نام جنگ و نامگذاری در آن برهه زمانی به نام دفاع مقدس از ابتکارات امام بود. منظور ایشان در جایی که می‌فرمایند «دیوانه‌ای سنگی در چاه انداخته و رفته، بروید او را سر جای خود بنشانید» تنها نیروهای مسلح نبود بلکه خطاب آن حضرت به مردم بود، آنجایی که فرمودند، جنگ، جنگ است تا عزت و شرف ما در گرو همین مبارزات است خطاب به مردم بود، ایشان جنگ را مردمی کردند و جنگ دفاعی مقدس شد.

وی با اشاره به این نکته که محور دانستن مردم در دفاع مقدس از هنرهای امام است، تبیین تمامی اهداف در کنگره را مورد تأکید قرار داد و افزود: با وجود اینکه در دفاع مقدس کشوری به ما کمک ما نکرد و حتی سیم خاردار را هم از ما دریغ کردند و در این چهار دهه گذشته شدیدترین تحریم‌ها و توطئه‌ها اعمال شد امروز در اوج اقتدار قرار داریم که این نشانه پیروزی ماست.

وی جلوگیری از پیشرفت انقلاب و شکست انقلاب را بخشی از اهداف دشمن برای توطئه برشمرد و اظهار کرد: دشمن در ذیل اهداف اصلی اهدافی همچون اروند رود، جلوگیری و رهاشدن از خفگی ژئوپلیتیکی، نجات از محدودیت مرزی، رسیدن به تهران در مدت زمان ۷ روز را نیز دنبال می‌کرد.

سیاری به بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در شرایطی بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ کردند که در کش و قوس تبلیغات دشمن که وعده تابستان داغ را داده بود و می‌خواست ما چهل ‌سالگی انقلاب را نتوانیم جشن بگیریم، ابلاغ بیانیه‌ای قوی از سوی معظم له نشانه‌ای جز اقتدار ندارد. مسیرهای رسیدن به تمدن اسلامی از سوی رهبر مورد تأکید است و باید در دستور کار همه ارکان نظام قرار گیرد، با طراحی برنامه‌های قوی و کاربردی باید روزبه‌روز خود را به این هدف عالی نزدیک‌تر کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگر از سخنان خود بابیان اینکه امروز کشورهای حمایت کننده کجا هستند و ایران بدون حامی کجای منطقه ایستاده است، اظهار کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی حفظ تمامیت ارضی کشور از اهم برنامه‌ها بود و طی این سال‌ها دستاوردهای بسیار خوبی از خود برجای گذارده است، ایران در طی ۲۰۰ سال گذشته بیش از نیمی از مساحت خود را از دست ‌داده بود که جدا شدن بحرین در سال ۵۰ آخرین جداسازی‌ها است.

سیاری حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور را افتخار بزرگ ایران در منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس تنها جنگی است که حتی وجبی از کشور جدا نشد، استقلال کشور با وجود همه توطئه‌ها حفظ ‌شده است و اثرگذاری دولت‌های خارجی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان کشور در حد صفر است، با وجود همه توطئه‌ها اجازه ندادیم مسیر اصلی کشور و انقلاب اسلامی منحرف شود و امروز به برکت مدیریت انقلابی و هوشمندی‌های مقام معظم رهبری جایگاه ما در منطقه و جهان بسیار تأثیرگذار است و یک قدرت مهم در جهان محسوب می‌شویم.

به گفته وی امروز دشمن می‌داند با کوچکترین تهدیدی علیه ایران، نیروهای مسلح، کوبنده‌ترین و شکننده‌‌ترین پاسخ‌ها را به آنها خواهند داد، اگر ما راه شهدای انقلاب اسلامی را ادامه نمی‌دادیم به این درجه از اقتدار نمی‌رسیدیم، تمام موفقیت امروز مرهون خون شهداست، اگر ملت ایران و جوانان در صحنه نبودند و اگر اختلافات بین مسئولان زیاد بود قطعا با چنین افتخاری مواجه نبودیم.

امیر سیاری تاکید کرد: به برکت مجاهدت‌های جوانان در نیروهای مسلح، در تجهیزات دفاعی کاملا خودکفا شده و اقتدار کشور باعث شده دشمن جرأت تجاوز نداشته باشد در حال حاضر ایران قوی‌ترین کشور خاورمیانه است و دشمن به واسطه آگاهی از این توانایی قصد دارد جلوی پیشرفت ما را بگیرد. در حال حاضر کشور باز هم مورد هجمه دشمنان قسم خورده قرار دارد دشمن در پی تغییر سبک زندگی و تغییر در ارزش‌هاست و جوانان و نوجوانان را باید از این توطئه آگاه ساخت، آنان برای رسیدن به اهداف خود فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت ملت را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند با این توطئه‌ها به جایی نمی‌رسد؛ چراکه ملت ایران ملتی عاشورایی است و با بصیرت، ایثار و از خودگذشتگی‌ای که دارد تمام توطئه‌ها را خنثی می‌کند، اضافه کرد: جوانان امروز از جوانان دیروز پای‌کار‌تر هستند و اگر اتفاقی بیفتد قطعا حضور پررنگی خواهند داشت، جوانان با تجهیز شدن به علم و دانش، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حرکت در مسیر رهبری می‌توانند انقلاب را پیش برند و نقش مؤثری در رشد و توسعه داشته باشند. برگزاری کنگره‌های شهدا گواه بر این است که دشمن نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند چراکه این مراسمات نشان می‌‌دهد ما همچنان در مسیر شهدا هستیم و بر سر عهدی که با شهدا بسته ‌ ثابت‌قدم مانده‌ایم.

انتهای پیام

captcha