ارتش، نیروی مدافع ملت و کشور است
کد خبر: 3843328
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

ارتش، نیروی مدافع ملت و کشور است

گروه اجتماعی – استاندار مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهدای ارتش نقش بارز خود را در پیروزی دفاع مقدس به خوبی ایفا کرده و الحق و الانصاف نیروهای ارتش در کنار مردم ثابت کردند که ارتش نیروی مدافع ملت و کشور است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی امروز، ۲۸ شهریور در اجلاسیه امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، در پیامی ویدئویی ضمن گرامیداشت شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهدای ارتش نقش بارز خود را در پیروزی دفاع مقدس به خوبی ایفا کرده و الحق و الانصاف نیروهای ارتش در کنار مردم ثابت کردند که ارتش نیروی مدافع ملت و کشور است.

وی با اشاره به اینکه ارتش چه در زمان قبل از انقلاب و چه در زمان بعد از انقلاب رشادت‌های بسیاری از خود برجای گذارده است، اظهار کرد: ارتشی‌ها در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح با اینکه تازه از رژیم پهلوی رهایی یافته بودند شاید از نظر تجهیزات کامل نبودند اما با قدرت و‌غیرت تمام در برابر دشمنان ایستادند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ارتش با تجهیزات بسیار کم در برابر دشمنی که جنگ تحمیلی را با پشتوانه بیش از ۴۰ کشور آغاز کرده بود با کمک دیگران مقاومت کرد و توانست از خود آثار و برکات بسیار خوبی برجای بگذارد. ارتش در کنار، سپاه، بسیج، مردم بسیار خوش درخشید.

این مقام مسئول ارتش را نیرویی کاملا مردمی خواند و اظهار کرد: جوانان ارتشی، بسیاری از امیران و نیروهای ماهر خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. حتما تاریخ ایران اسلامی روی فداکاری و ارزش‌های برجای مانده تمرکز کرده و آنان را به نوجوانان و جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش در ثبت لحظات تاریخی و حماسه‌آفرینی نقش بسزایی داشتند، گفت: نقش ارتش در حافظه لحظه به لحظه تاریخ ایران ثبت و ضبط می‌شود، امید است روزی را شاهد باشیم که ارتش جمهوری اسلامی به عنوان الگویی کامل و جامع در تمام کشورهای به ویژه کشورهای اسلامی که امید داشتن ارتشی قدرتمند دارند معرفی شود.

انتهای پیام

captcha