ایکنا اقامه‌کننده نشست‌های تخصصی در حوزه «جهاد کبیر» باشد
کد خبر: 3843523
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

ایکنا اقامه‌کننده نشست‌های تخصصی در حوزه «جهاد کبیر» باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه پرداختن به جهاد کبیر که جهاد فکرها و اندیشه‌هاست مغفول مانده است، تأکید کرد: به شدت نیاز داریم در این حوزه اساتید، متخصصان و خبرگزاری ایکنا وارد شده و با برگزاری نشست‌های تخصصی به آن پرداخته شود.

مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، پرداختن به زندگی‌نامه شهدای خبرنگار را مهم دانست و گفت: خبرگزاری قرآنی از اهل‌بیت(ع) جدا نیست و در همه حال باید مروج تعالیم دینی و قرآنی باشد.

وی ضرورت پرداختن به تحکیم مبانی دینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: سبک زندگی مهدوی(عج) و قرآنی از هم جدا ناشدنی هستند و بر همگان واجب است تا سبک زندگی مطابق با مضامین و آموزه‌های دین را ترویج دهند.

مشایخی با اشاره به اینکه صرف اطلاع‌رسانی وظیفه خبرگزاری ایکنا نیست، اظهار کرد: این مجموعه رسالتی بس بالاتر از درج خبر دارد، باید موضوعات روز را آسیب‌شناسی کرده و با انعکاس درست آن مسئولان را در رفع آسیب‌ها حمایت کند.

وی ادامه داد: امروز جوانان در تقابل با دو جبهه کفر و اسلام ناب قرار دارند، با استفاده از کارشناسان و اساتید فن می‌توان آنان را در مسیر درست هدایت کرد، آشنایی با روحیات فردی مهدوی(عج) و قرآنی نیاز امروز عموم به ویژه جوانان است باید این ابزار را در اختیار آنان قرار دهیم و پس از آن انتظار زندگی مهدوی را داشته باشیم.

این مقام مسئول همچنین به تبیین نظریه مقاومت برگرفته شده از نظریه قرآنی تأکید کرد و افزود: این نظریه(مقاومت) دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که با استفاده از اساتید متخصص باید گوشزد شود.

مشایخی در بخش دیگر از سخنان خود جهاد را در قالب سه ضلع جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر توصیف کرد و گفت: تا اندازه‌ای به جهادهای اکبر و اصغر پرداخته شده است هرچند که بازهم جای کار دارد اما پرداختن به جهاد کبیر که جهاد فکرها و اندیشه‌هاست مغفول مانده است، به شدت نیاز داریم در این حوزه اساتید و متخصصان وارد شده و با برگزاری نشست‌های تخصصی به آن پرداخته شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فریضه‌های مغفول برشمرد و برضرورت پیاده شدن آموزه‌های دینی در این خصوص با استفاده از ابزار هنر و انجام اقدامات جذاب با اعمال روحیه جهادی و انقلابی تأکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در بخشی از سخنان خود به برگزای کنگره ملی نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این کنگره ملی 650 هزار سند تصویری داریم و همچنین کتابی ویژه شهدای قرآنی که در برگیرنده 80 شهید استان است تألیف شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شهدا به ویژه شهدای قرآنی الگوی جوانان و نوجوانان امروزی هستند، اظهار کرد: تبیین سیره زندگی قرآنی شهدا و امام شهدا می‌تواند با اولویت‌های هنری همراه شود، اگر ابعاد زندگی و شخصیتی شهدا با هنرهای مختلف و مورد توجه نوجوانان و جوانان تلفیق شود قطعا با خروجی بهتری مواجه هستیم. ورود هنر و ادبیات در این حوزه می‌تواند در اثربخشی الگوها نقش به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha