لزوم بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس جهت مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن
کد خبر: 3844023
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

لزوم بهره‌گیری از دستاوردهای دفاع مقدس جهت مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم اراک در خانه ملت گفت: باید دستاوردهای دفاع مقدس و عوامل پیروزی را مورد واکاوی و بررسی قرار دهیم و بدانیم اگر از آن عوامل بهره‌گیری لازم صورت گیرد قطعا در جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و نرم پیروز میدان خواهیم بود.

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای هشت سال رشادت و ایثار گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال مقاومت و مجاهدت ملت و نیروهای مسلح ایران در برابر حمله همه‌جانبه دشمن بعثی تحت حمایت استکبار جهانی و همه کشورهایی است که عوامل استکبار در منطقه بودند.

وی تصریح کرد: ملت ایران علی‌رغم گستردگی تهاجم، در شرایطی بود که انقلاب تازه به پیروزی رسیده و نیروهای مسلح از قوام لازم برخوردار نبودند، دراین شرایط خاص تهاجم علیه ایران صورت گرفت و در زمان محدود ملت ایران به سرعت توانست خود را بازسازی و بازیابی کرده و سازماندهی قوای خود را با اتکا به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌‌های موجود همچون جوانان اعمال کند.

کریمی بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای را نیروی جوان آن جامعه نامید و اظهار کرد: شواهد و قراین حاکی از آن است که جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس میان‌دار میدان بودند، میانگین سنی فرماندهان دفاع مقدس به ویژه در سپاه و بسیج بیست و چند سال بیشتر نیست، بسیاری از شهدا در سنین جوانی بودند و این امر نشان می‌دهد جوانان برای پاسداری از اسلام و قرآن از تمام هستی خود گذشتند.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دوارن دفاع مقدس نظام به جوانان اعتماد کرد و میدان را به آنان سپرد، ملت و دولت ایران باید در همه مقاطع به جوانان اعتماد کرده و میدان را به آنان بسپارند، بسیار لازم است برای حضور جوانان در میدان آنان را باور داشته و اعتماد کنیم چراکه تجربه ثابت کرده است هرجا به نیروی جوان متعهد و متخصص اعتماد کردیم پیروز میدان بودیم.

کریمی بابیان اینکه امروز با جنگی سخت‌تر از جنگ دفاع مقدس مواجه هستیم، اضافه کرد: امروز در صحنه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی صدها و هزاران باکری‌ها، همت‌ها، زین‌الدین‌ها و کاوه‌ها بین جوانان هستتند که می‌توانند به صحنه آمده و معجزه بیافرینند.

وی افزود: در صحنه جنگ اقتصادی می‌توان از درس‌های عبرت‌آمیز و تاریخ‌ساز سال‌های دفاع مقدس استفاده کرد، درس‌های این دوران چراغ راهی برای ملت است و سال‌های گذشته ثابت کردیم که اگر با اقتدار همه با خلوص نیت حضور داشته باشند قطعا پیروزی از آن ملت ماست.

این مقام مسئول همچنین در بخشی از سخنان خود به تحقق گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته بیانیه را در قالب گام دوم انقلاب برای چهل سال آینده ترسیم فرمودند، ایشان در این بیانیه بر لزوم استفاده از نیروی جوان تأکید بسیار دارند و همه موظف هستیم از نیروی کارآمد و متخصص و متعهد بهره‌برداری لازم را صورت دهیم.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای حرکت محکم‌تر در مسیر انقلاب و اسلام دانست و اظهار کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس و عوامل پیروزی را مورد واکاوی و بررسی قرار دهیم و بدانیم اگر از آن عوامل بهره‌گیری لازم صورت گیرد قطعا در جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و نرم پیروز میدان خواهیم بود، ملت ایران نشان داده است استقلال، منابع ملی و مصالح نظام را در سطح جهانی با اقتدار دنبال می‌کند تا توطئه دشمنان خنثی شود.

انتهای پیام

captcha