سبک‌زندگی دانش‌آموزان با الگوگیری‌ نامناسب در حال تغییر است
کد خبر: 3844284
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

سبک‌زندگی دانش‌آموزان با الگوگیری‌ نامناسب در حال تغییر است

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه ناحیه محلات گفت: تغییر سبک زندگی مردم و به ویژه دانش‌آموزان ما به دلیل الگوگیری از سلبریتی‌هایی است که خود نیاز به اصلاح دارند، این خود یک تهاجم فرهنگی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ دوم پاسدار نعمت‌الله نجفی، فرمانده سپاه ناحیه محلات در آئین بازگشایی مدارس که صبح امروز، اول مهرماه در دبیرستان دخترانه تربیت محلات برگزار شد، اظهار کرد: اگر کشوری بخواهد قله‌های موفقیت را طی کند تنها از راه علم، موفقیت و دانش میسر است، تقارن این ایام با هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز یاد کنیم که نیمکت‌ها را رها کرده و در جبهه‌ها بر علیه باطل جنگیدند.

وی افزود: شهدای دانش‌آموز روحی بلند و قلبی پاک داشتند، امروز دشمن با تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده است که شجاعت فرزندان این مرز و بوم عامل شکست آنان در جنگ بود و این شجاعت نشأت‌گرفته از شیر پاک و حلال مادران شهداست. هدف اصلی دشمنان، دختران امروز و مادران فردا است، باید به تهاجم فرهنگی دشمن توجه کنیم.

نجفی بیان کرد: تغییر سبک زندگی مردم و به ویژه دانش‌آموزان ما به دلیل الگوگیری از سلبریتی‌هایی است که خود نیاز به اصلاح دارند، این خود یک تهاجم فرهنگی است. مساجد و حوزه‌های علمیه قدرت نرم و فرهنگی جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات و مشکلاتی آموزش و پرورش کشور عدم تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است، خوشبختانه امروز نیروی تحصیل‌کرده با مدارک بالا بسیار است اما متأسفانه نیروی متخصص که متعهد نیز باشد به ندرت یافت می‌شود. افرادی چون شهید چمران به لحاظ تخصص در آمریکا نمونه بود اما تعهد او باعث شد به ایران بازگردد و به کشورش خدمت کند.

نجفی در پایان گفت: با وجود آفت‌های فضای مجازی و دسترسی آزاد آن و هجمه‌های دشمن قطعا اگر بتوانید خود را از آسیب‌ها حفظ کنید ارزش کار شما با رزمنده‌ای که در گرمای ۵۰ درجه می‌جنگد برابر است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک آغازین روز سال تحصیلی گفت: همان‌طور که تاکنون در برابر همه هجمه‌ها ایستاده‌ایم زین پس نیز با تلاش و پشتکار خواهیم ایستاد، امروز در کشور ۲۴ نوع مدرسه وجود دارد و این فاصله طبقاتی بین مدارس باید از بین برود.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در پیام خود به کرامت معلم اشاره کردند، کرامت معلمان بالاتر از سطحی است که اکنون وجود دارد. بودجه آموزش و پرورش ۳۵ هزار میلیارد تومان است و دولت باید بداند تخصیص بودجه بیشتر برای آموزش و پرورش کشور هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام

captcha