راه خشکاندن ریشه بی‌عدالتی در دنیا از مسیر تعالی معلمان می‌گذرد
کد خبر: 3844323
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

راه خشکاندن ریشه بی‌عدالتی در دنیا از مسیر تعالی معلمان می‌گذرد

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه داشتن جهانی آرام توأم با عدالت بدون خشونت توسط معلمان در ذهن دانش‌آموزان نقش می‌بندد، اظهار کرد: راه خشکاندن ریشه بی‌عدالتی در دنیا از مسیر تعالی معلمان و از مسیر انتقال عالمانه و دلسوزانه علوم و اخلاق به دانش‌آموزان می‌گذرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز، اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه نمونه دولتی حاج‌کاظمی اراک، گفت: آموزش و پرورش وظیفه خطیر، مهم و حساسی به نام تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم در حوزه آموزش عمومی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این مرکز آموزشی کاملا تخصصی است و همه ارکان تأثیرگذار در حوزه تعلیم و تربیت باید کنار هم قرار گیرند تا تربیتی در تراز اسلام و انقلاب اسلامی انجام شود. در درون مدرسه جوهره اصلی به معلمان باز می‌گردد، آنان این جریان را ایجاد، راهبری و به مقصد می‌رسانند.

فولادوند با بیان اینکه داشتن جهانی آرام توأم با عدالت بدون خشونت توسط معلمان در ذهن دانش‌آموزان نقش می‌بندد، اظهار کرد: راه خشکاندن ریشه بی‌عدالتی در دنیا از مسیر تعالی معلمان و از مسیر انتقال عالمانه و دلسوزانه آنان به دانش‌آموزان می‌گذرد.

وی ادامه داد: باور همه ما براین است که نظام تعلیم و تربیت اصلی کشور به عنوان بخش مهمی از جامعه بایستی خوب کار کرده و بتواند همه ارکان مؤثر و ذی‌نفعان را در کنار خود جمع کند تا بتوان به ان هدف اصلی و غایی رسید. دستگاهی همچون آموزش و پرورش نه می‌تواند و نه حق دارد به تنهایی برای تربیت بزرگترین سرمایه کشوری برنامه‌ریزی کند و همه باید در چارچوب مقررات آموزش و پرورش را یاری دهند.

این مقام مسئول بابیان اینکه سرمایه نیروی انسانی همچون دانش‌آموزان متعلق به همه کشور است، اظهار کرد: اگر کشوری قصد اعتلا دارد باید اول فرزندانش را در حوزه‌های مختلف ارتقا بخشد و راهی جز سرمایه‌گذاری بر مغزهای فرزندان این مرز و بوم نداریم، ما به دنبال تربیت انسان‌های کاملی هستیم که از تربیت تک‌ساعتی عبور کرده و به مغز اجتماعی با هیجانات مثبت رسیده باشند.

فولادوند تصریح کرد: برای برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی باید به خانواده و مدارس بیش از پیش توجه شود اگر می‌خواهیم بدانیم در جامعه چه می‌گذرد باید دید در مدارس چه کرده‌ایم، برای طراحی جامعه‌ای ایده آل در آینده بایستی به سمتی برویم که مدارس برای تربیت جامعه و کارآمد آمادگی داشته باشند.

وی گفت: در آموزش و پرورش به دنبال دانش‌آموزی و دانش‌اندوزی نیستیم، ما به دنبال این هستیم که افرادی کنش‌گر پا به عرصه اجتماع گذارده و در موقعیت‌های مختلف از خود رفتارهای متناسبی را بروز دهند. آموزش و تعلیم و تربیت بذر و دانه جدیدی را در درون بچه‌ها نمی‌کارد بلکه آنچه در درون آنان است را فعال، پویا، جهت داده و به نتیجه می‌رساند.

فولادوند خطاب به دانش‌آموزان اضافه کرد: شما اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور هستید و اگر می‌خواهید این سرمایه به نتایج مطلوبی که شما به دنبال آن هستید برسد بایستی همه آموزش‌های لازم را فرا گیرید و ما معلمان بدانیم آنچه تربیت می‌کنیم از همان محل تحویل خواهیم گرفت و فرزندان ما همان خواهند شد که تربیت کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: وظیفه همه ما بازکردن ذهن خالی دانش‌آموزان است نه پر کردن ذهن‌های خالی. ذهن باز مسیر خود را پیدا می‌کند، اساس کار بر تربیت فرزندان در مدارس پر زرق و برق نیست، قصد داریم آنان را در مدارسی تربیت کنیم که مبتنی بر احتیاج‌ها تربیت شده و بتوانند نیازهای خود و جامعه را برطرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان خطاب به پدران و مادران دانش‌آموزان گفت: اولیاء دانش‌آموزان هرگز ارتباط منطقی و کارشناسانه خود را با مدارس قطع نکنید، شما نقطه ثقل تربیت در وزارت آموزرش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت هستید، اتکا ما بر کمک تربیتی خانواده‌هاست، لذا هرگز آموزش و پرورشی که سیاست‌های تربیتی، اخلاقی و اعتقادی‌اش با خانواده‌ها یکسان نیست موفق نخواهد داشت.

captcha