زندگی قرآنی عاری از اختلاس و فساد است
کد خبر: 3845578
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
حجت‌الاسلام سلیمی:

زندگی قرآنی عاری از اختلاس و فساد است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به قرآن بازگردیم خیلی از مسائل حل می‌شود، افزود: بی‌شک زندگی قرآنی، زندگی عاری از اختلاس و فساد است. اگر قرآن نهادینه شود، قطعاً عدالت را به ارمغان خواهد آورد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: با برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآن می‌توان فعالیت‌های قرآنی را گسترش داد، اما باید دقت کرد مسابقات اصل قرار نگیرد، بلکه هدف اصلی رسیدن به تدبر در آیات الهی است و مسابقات تنها ابزاری برای تحقق هدف محسوب می‌شود.

وی معرفی منتخبان مسابقات و فعالان عرصه قرآن در رشته‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: از توسعه قرآن در بخش‌ها و رشته‌های مختلف نباید غفلت کرد. توجه به بخش‌بخش قرآن ما را در رسیدن به جامعه قرآنی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار کرد: متأسفانه از قرآن و مبانی الهی فاصله گرفته‌ایم و امروز جامعه نیاز دارد به قرآن بازگردد. این فاصله منشأ مشکلاتی برای مردم شده است و با استفاده از آیات الهی باید در حوزه نظام خانواده بازنگری صورت گیرد.

وی سبک زندگی قرآنی را از اولویت‌ها برشمرد و با بیان اینکه از سبک زندگی اسلامی دور شده‌ایم و تجمل‌پرستی جای خود را به ساده‌زیستی داده است، گفت: در بخش سبک زندگی و بازگشتن به اصل خود باید بازنگری دقیق‌تری صورت گیرد. باید دقت کرد که با استفاده از مفاهیم آسمانی قرآن می‌توانیم در مراودات، کنترل خشم و زود رنجوری بهتر از این عمل کنیم.

منتخب مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: قرآن ما را به مسیر حقیقی و آرمانی بازمی‌گرداند و سراسر نور است. اگر به این مصحف شریف بازگردیم خیلی از مسائل حل می‌شود. بی‌شک زندگی قرآنی، زندگی عاری از اختلاس و فساد است. اگر قرآن نهادینه شود، قطعاً عدالت را به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: زندگی قرآنی براساس تقواست و اخلاق اسلامی را تنظیم می‌کند و موجب می‌شود که افراد براساس لیاقت‌ها پست بگیرند نه بر اساس انتصابات فامیلی و حزبی. مسیر حرکت به سوی قرآن باید تقویت شود و برگزاری محافل و مسابقات قرآن می‌تواند نوجوانان و جوانان را به حرکت در مسیر الهی و رسیدن به نور الهی کمک کند.

حجت‌الاسلام سلیمی بر لزوم حضور پررنگ‌تر صدا و سیما در برنامه‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: معرفی نوجوانان و جوانان قرآنی از طریق سیما می‌تواند در ایجاد انگیزه و حضور در دوره‌های مختلف کمک کند. برای رسیدن به مدینه فاضله که همان نهادینه‌ شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه است باید همه همت کنیم. البته رسانه‌ها انعکاس اخبار قرآنی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۲
0
0
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف نون و نمک انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو خورده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالگرا یا اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
captcha