طرح مطالعاتی تالاب میقان اراک در دست بررسی است
کد خبر: 3864535
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

طرح مطالعاتی تالاب میقان اراک در دست بررسی است

گروه فرهنگی ــ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تهیه طرح مطالعاتی و زون گردشگری تالاب میقان در دست اقدام و بررسی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سید حسن حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، امروز در جلسه کمیته تخصصی گردشگری و معیشت پایدار جوامع محلی که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: تالاب میقان از نظر گردشگری، یکی از مراکز مهم طبیعت‌گردی و پرنده‌نگری کشور محسوب می‌شود.

حسینی افزود: به دلیل ظرافت منطقه تالاب به عنوان زیستگاه پرندگان و جانوران مختلف، مشاوری در حال انجام طرح مطالعاتی است تا مشخص شود به چه میزان امکان ورود گردشگر در این منطقه وجود دارد. این کمیته تخصصی با میزبانی میراث فرهنگی با حضور نمایندگانی از محیط زیست، منابع طبیعی، بخشداری، جهاد کشاورزی، استانداری و دهیار روستاهایی طرمزد و میقان برگزار شد.

معاون گردشگری استان مرکزی افزود: در این نشست مصوب شد دوره‌های آموزشی توانمندسازی و توسعه گردشگری روستایی برای دهیاری‌ها، اعضای شورای روستاها و جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب میقان جهت آشناسازی مردم منطقه توسط میراث فرهنگی برگزار شود. همچنین اولویت‌بندی عناوین گردشگری روستا‌های حاشیه تالاب توسط دهیاران در جلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، تالاب میقان (تالاب کویری میقان) از تالاب‌های ایران است که در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است. در سال‌های دارای بارندگی مناسب، تالاب دارای آب قابل توجهی است و در سالهای کم آبی عموماً سطح تالاب خشک شده و به حالت کویری در می‌آید. این تالاب از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر سیبری و از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر در مرکز کشور است.

انتهای پیام
captcha