خسارتی از بارندگی‌ها در فارس گزارش نشده است
کد خبر: 3864833
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

خسارتی از بارندگی‌ها در فارس گزارش نشده است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که تاکنون هیچگونه خسارت مالی یا جانی ناشی از بارندگی در نقاط مختلف استان، گزارش نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس امروز، 26 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه فعال بارشی که از روز گذشته وارد استان فارس شده است، گفت: تاکنون هیچگونه خسارت مالی یا جانی ناشی از بارندگی در نقاط مختلف استان، گزارش نشده است.
وی با ارائه آماری از میزان بارندگی‌ها در سطح استان گفت: شهرستان فیروزآباد با ۱۰۲ میلی‌متر، بیشترین حجم بارش را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده است.
آزادی با بیان اینکه بارندگی در فارس تا پایان روز سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه ادامه دارد، گفت: در شیراز نیز طی ساعات گذشته حدود ۵۰ میلی‌متر باران را شاهد بوده‌ایم و بارش در محورهای سپیدان، دشت ارژن و اقلید، به شکل برف بوده است.
وی از استقرار شبانه‌روزی ستاد بحران در استان با حضور دستگاه‌های عضو خبر داد و گفت: نیروهای خدمات‌رسان و امدادی در سراسر استان در آماده‌باش کامل هستند و لحظه‌ای وضعیت جوی و ترافیکی محورها را رصد می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: همه شهرستان‌های فارس به‌طور مرتب توسط فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها رصد می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینكه هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی انجام شده است، گفت: تردد در محورهای مواصلاتی فارس عادی بوده و بدون مشکل برقرار است.
آزادی گفت: هشدارهای لازم به‌ویژه به جوامع روستایی و عشایری فارس برای جلوگیری از تردد یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق کوهستانی داده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس یادآور شد: توصیه‌های لازم طی اطلاعیه‌هایی به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای بررسی و کنترل الزمات و اصول ایمنی ارائه شده است.
وی همچنین با ابراز خرسندی از بارش‌های نسبتاً خوب در سراسر این استان و اکثر نقاط کشور، تأکید کرد که براساس نقشه‌‎های پیش‌یابی و نظرات کارشناسان، سامانه بارشی فعال در فارس تا روز سه‌شنبه، ۲۶ آذرماه در استان فعال خواهد بود.
آزادی همچنین با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی روزهای اخیر در اکثر نقاط استان، به کشاورزان هشدار داد تا تمهیدات لازم در زمان سرما برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات زراعی و باغی بیندیشند.

انتهای پیام
captcha