افتتاح ۲۵ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی
کد خبر: 3876468
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

افتتاح ۲۵ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از افتتاح ۲۵ مرکز نیکوکاری به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مراکز، در مجموع ۹۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان از افتتاح ۲۵ مرکز نیکوکاری به مناسبت فرا رسیدن چهل‌و‌یکمین سال پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مراکز، در مجموع ۹۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با هدف واگذاری امور خیریه به عموم مردم، تسریع در رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به فقرا و نیازمندان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کرده است.

موسی‌نژاد افزود: مردم استان در سال‌جاری تاکنون ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مراکز به منظور کمک به نیازمندان در قالب نقدی و غیر نقدی کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. در مدت مشابه سال قبل ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ تومان در مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و به نیازمندان کمک شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با مسئولیت‌پذیری و مشارکت هیأت عامل با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیأت امنای مساجد، معتمدین محلی به منظور رفع فقر و محرومیت فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه می‌توانند با ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان آن مناطق کمک کنند.

وی در پایان گفت: مراکز نیکوکاری برای ایجاد بستر مشارکت و حضور مردم در این عرصه مهم ایجاد شده‌اند و برای ارائه خدمت به نیازمندان فارغ از برخی بوروکراسی‌های اداری عمل می‌کنند، در نتیجه سرعت کارها در این مراکز برای خدمت‌رسانی به محرومان بیشتر است.

انتهای پیام
captcha