خسارت 260 میلیارد ریالی زلزله به شهر و روستاهای منطقه «خان‌زنيان»
کد خبر: 3877688
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

خسارت 260 میلیارد ریالی زلزله به شهر و روستاهای منطقه «خان‌زنيان»

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز اعلام کرد که حجم خسارت وارد شده به شهر خان‌زنيان و ۱۳ روستا بر اثر زلزله هفته گذشته بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود صف‌شكن، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز امروز، ۲۰ بهمن در حاشیه برپایی میز خدمت بنیاد مسکن در شهر خان‌زنيان، گفت: حجم خسارت وارده براثر زلزله هفته گذشته به شهر خان‌زنيان ۱۶۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینكه 13 روستا از این زلزله خسارت دیده‌اند، افزود: میزان خسارت وارده به ۱۳ روستای آرندی، پراشکفت، خیرآباد، الیاس آباد، ملک آباد، همت آباد، حسین آباد، چهل چشمه، سرمور، دهنو قلندری، نسیم آباد، سعادت آباد و ماصرم نیز ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
صف‌شکن بیان كرد: در مناطق روستایی به واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل دارند ۴۰ میلیون تومان وام کم بهره و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض معیشتی تعلق خواهد گرفت و برای تعمیر خانه‌هایی که از زلزله آسیب دیده نیز ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره و ۳ میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی اختصاص خواهد یافت.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه بنیاد مسکن از نخستین ساعت‌های بروز زلزله در منطقه حضور داشت، گفت: کار ارزیابی مناطق آسیب دیده با دقت و حساسیت انجام و همه واحدهایی که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند مشخص شده است.

انتهای پیام
captcha