سیره امام علی(ع) با همراهی مخاطبان ایکنا همخوانی می‌شود
کد خبر: 3883947
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲

سیره امام علی(ع) با همراهی مخاطبان ایکنا همخوانی می‌شود

خبرگزاری ایکنا به مناسبت ایام میلاد امام علی(ع)، طرح هم‌خوانی کتاب‌هایی درباره سیره امام علی(ع) را تا پایان تعطیلات نوروز با مشارکت مخاطبان این رسانه اجرا می‌کند.

سیره امام علی(ع) با همراهی مخاطبان ایکنا همخوانی می‌شود

به گزارش ایکنا، سالروز ولادت امام علی (ع) امسال به دلیل شیوع کرونا متفاوت با سال‌های قبل بود و جشن ولادت آن حضرت در بیشتر نقاط کشور به صورت مجازی برگزار شد. در کنار تعطیلی این روز‌ها و وضعیت خاص کشور و از دل این بحران می‌توان فرصت‌هایی نیز آفرید. این رسانه، بر آن شد که طرح مطالعه گروهی چند کتاب کاربردی که درباره سیره امیرمؤمنان علی (ع) نوشته شده را هم‌زمان با ایام ولادت این امام همام اجرا کند.

چه کتاب‌هایی می‌خوانیم؟
درباره آموزه‌های علوی کتاب‌های فراوانی منتشر شده است، اما ملاک‌هایی مانند «روان‌بودن متن»، «جامعیت»، «کاربردی بودن پیام‌ها در شرایط امروز»، «روشن بودن مطالب» و «حجم کتاب» سبب شد که در گام نخست اجرای این مطالعه گروهی، سراغ تألیفات مصطفی دلشاد تهرانی که طی سالیان عمر پژوهشی خود به صورت تخصصی به تبیین آموزه‌های علوی و نهج‌البلاغه برای جوانان می‌پردازد؛ برویم.
همچنین بخش‌هایی از کتاب در قالب مولتی مدیا از سوی اعضای تحریریه بازخوانی و منعکس خواهد شد.
سیره امام علی(ع) با همراهی مخاطبان ایکنا همخوانی می‌شود
چقدر زمان بگذاریم؟
همانطور که گفته شد موجز و خلاصه بودن کتاب‌ها یکی از اولویت‌های انتخاب بود. زمان تقریبی برای مطالعه هر کتاب بین ۳ تا ۵ ساعت است؛ بنابراین شما با اختصاص ۳۰ دقیقه در روز به صورت میانگین می‌توانید با همراه شدن این طرح، طی یک هفته یک کتاب درباره سیره امام علی (ع) بخوانید و با پیام‌های ایشان آشنا شوید.

اخبار بعدی را از کجا پیگیری کنیم؟
شما می‌توانید با خصوصی‌سازی همین صفحه (هایلات کردن) از اخبار بعدی درباره این طرح مطلع شوید. همچنین اخبار طرح هم‌خوانی کتاب در تمامی صفحات ایکنا در فضای مجازی منعکس می‌شود. همچنین شما می‌توانید با درج کامنت، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنید و ما را در اجرای بهتر این طرح یاری کنید.
انتهای پیام
captcha