مؤسسات قرآنی توان حمایت از مربیان را در ایام کرونایی ندارند
کد خبر: 3895444
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

مؤسسات قرآنی توان حمایت از مربیان را در ایام کرونایی ندارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری بزرگترین معضل مؤسسات را نداشتن توان مالی برای حمایت از مربیان دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در سطح کلان، تصمیمی برای حمایت از مربیان قرآنی اتخاذ شود.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در تشریح مشکلات مالی مؤسسات قرآنی استان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: در طی این مدت تمام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مراکز قرآنی استان تعطیل بوده است و در نتیجه امکان تامین هزینه‌های جاری مانند اجاره‌بها از محل شهریه قران‌آموزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از مجموع تشکل‌های قرآنی استان که در مکان‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند، برخی مراکز مشمول بخشش اجاره‌بها از سوی دولت یا نهادهایی مانند اداره اوقاف وامور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی شدند.

صدقی تصریح کرد: برای کمک به پرداخت اجاره‌بهای مکان‌های استیجاری شخصی نیز قول‌هایی داده شده و افرادی وارد کار شده‌اند تا خسارت‌های مالی این مراکز تا حد امکان جبران شود.

این فعال قرآنی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان در حسینیه‌ها، مساجد، منازل شخصی مدیر یا موسس مرکز، مکان‌های موقوفه، مکان‌های فرهنگی و دولتی و ... فعالیت دارند، ادامه داد: این مراکز مشکل چندانی در زمینه اجاره‌بها و بهای آب و برق و گاز ندارند.

صدقی تصریح کرد: از مجموع ۶۰ مؤسسه قرآنی استان، تاکنون تنها یکی از مؤسسات با مالک در پرداخت اجاره‌بها توافق کرده است و ۵ مرکز با مشکل جدی مواجه هستند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیشترین آسیب را متوجه مربیان قرآن دانست و اضافه کرد: مربیان به دلیل تعطیلی کلاس‌ها و قطع شدن دریافتیِ هرچند اندک، متضرر شدند و بجز یکی دو مؤسسه قرآنی، هیچ موسسه‌ای در استان توان حمایت مالی از مربیان خود در ایام کرونایی ندارد.

وی بزرگترین معضل مؤسسات را نداشتن توان مالی برای حمایت از مربیان دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در سطح کلان تصمیمی برای حمایت از مربیان قرآنی اتخاذ شود.

صدقی گفت: البته آموزش عمومی قرآن کریم از سوی تشکل‌های قرآنی در استان تعطیل نشده است و این مراکز در حد توان، آموزش‌ها را به صورت تلفنی و از طریق فضای مجازی به قرآن‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در خصوص اقدامات این اتحادیه برای رفع مشکلات مالی مراکز قرآنی استان، گفت: رایزنی‌هایی با اتحادیه کشوری انجام شده و قول‌هایی مبنی بر کمک بلاعوض گرفته‌ایم که باید منتظر عملی شدن این قول‌ها باشیم.

صدقی بیان کرد: طی صحبت‌هایی که با دارالقرآن الکریم کشور داشتیم، توانستیم مطالبات معوقه مربوط به سال گذشته را وصول کنیم که اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود و در اختیار مراکز قرآنی استان قرار می‌گیرد.

وی به کمک خیران اشاره و تصریح کرد: مشکلات جدی برخی خانه‌های قرآنی روستایی را در انجمن خیران اصفهان مطرح کردیم و مقرر شده است وجوهی برای کمک به این مراکز وصول شود و امیدواریم خیران استان نیز در این زمینه ما را یاری دهند.

صدقی با اشاره به فعالیت پررنگ قرآنیان در ایام کرونایی در راستای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نیز پیوستن به رزمایش کمک مؤمنانه، گفت: خوشبختانه قرآنیان استان در کنار سایر اقشار، از ابتدای امر در صحنه جهاد و کمک به هم‌استانی‌ها حاضر بودند و این همدلی همچنان تا رفع شدن بلیه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha