آخرین وضعیت خسارت ناشی از زلزله در جنوب فارس
کد خبر: 3904083
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

آخرین وضعیت خسارت ناشی از زلزله در جنوب فارس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به وقوع سه زمین‌لرزه از شب گذشته تاكنون در مناطق جنوبی استان اعلام كرد كه این زلزله‌ها خسارات جانی نداشته‌اند.

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وقوع سه زمین‌لرزه از شب گذشته تاكنون در مناطق جنوبی استان گفت: این زلزله‌ها خسارات جانی نداشته‌اند و بیشتر خسارت مالی بوده‌اند.

وی افزود: البته شكر خدا این خسارت‌ها هم بیشتر به بناهای فرسوده و نیمه تمام وارد شده است در حد ریزش دیوار یك منزل یا آشپزخانه بوده است.

خوبیار با بیان اینكه از همان لحظات ابتدایی وقوع زمین‌لرزه تیم‌های امدادی به منطقه اعزام شدند، گفت: از شب گذشته تاكنون 11 تیم امدادی از شیراز و مناطقی نظیر گراش و خنج به مناطق زلزله‌آمده اعزام شدند و 25 شهرستان هم به حالت آماده‌باش كامل درآمده‌اند.

وی با تصریح اینكه بحمد الهی میزان خسارت‌ها به حدی نیست كه نیاز به كمك بیرون از استان داشته باشیم، گفت: هم‌اكنون تیم‌های امدادی در حال بررسی میزان آسیب‌دیدگی و پر كردن شناسنامه‌های امدادی در منطقه هستند.

بنا بر این گزارش، نخستین زمین لرزه دیشب، 20 خردادماه در ساعت 20 و 38 دقیقه و 49 ثانیه به  بزرگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر بخش بیرم در جنوب استان فارس را لرزاند.

دومین زمین‌ لرزه نیز در ساعت 21:48 شب گذشته به قدرت ۵.٧ ریشتر استان فارس حوالی بیرم را لرزاند و سومین آن هم در ساعت در ساعت ۰۸:۳۲:۲۷ ثانیه صبح امروز چهارشنبه، ۲۱ خرداد در ۲۲ کیلومتری بیرم، ۳۱ کیلومتری خنج و ۳۸ کیلومتری عمادده، استان فارس رخ داد.

انتهای پیام
captcha