معجزه عاشورا نویددهنده پیام پیروزی به مستضعفان و محرومان است
کد خبر: 3917480
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
قالیباف در نطق پیش از دستور:

معجزه عاشورا نویددهنده پیام پیروزی به مستضعفان و محرومان است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معجزه عاشورا تنها جداکننده ابدی حق از باطل نیست، گفت: این اتفاق به تمام مستضعفان و محرومان جهان نویددهنده این پیام است که پیروزی از آن آنهاست.

محمدباقر قالیباف

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، چهارشنبه 29 مرداد، مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم گفت: دل‌‌های عاشقان امام حسین(ع) بی‌تاب عزاداری بر خاندان ولایت است. معجزه عاشورا نه تنها جداکننده ابدی حق از باطل است بلکه به تمام مستضعفان و محرومان جهان نویددهنده این پیام است که پیروزی از آن آنهاست.

وی ادامه داد: پیروی ما از راه امام حسین(ع) همیشه ادامه می‌یابد، چرا که ما ملت امام حسین(ع) هستیم. منطق باور به سنت‌های الهی برترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی شدن محرومان است.  

رئیس مجلس افزود: از آن روز که سر مبارک امام حسین (ع)، نماد حقیقت در تاریخ زندگی بشر، را بر سر نیزه زدند و از آن روز که کودکان تشنه‌لب همراه با بانوی مقاومت حضرت زینب (س) در بیابان به دنبال عموها و برادران خود می‌گشتند و به جای آب تازیانه می‌خوردند، دل‌های عاشقان سیدالشهدا(ع) در تب و تاب ابدی است و هیچ‌گاه آتش این داغ در دل‌های مؤمنان خاموش نشده است.

وی ابراز کرد: ما با پیروی از منطق عاشورا انقلاب کردیم، ما با تأسی به سیدالشهدا (ع) در برابر بزرگترین دشمن بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کردیم. پیروی از این خط همیشه ادامه خواهد داشت چرا که ما ملت امام حسین (ع) هستیم.

رئیس مجلس سپس به مسئله برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: مؤمنان تا به امروز نشان دادند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند. مطمئنا در اقامه عزای امام حسین (ع) نیز با رعایت همه پروتکل‌ها حماسه‌ای دیگر در زنده نگه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت‌های خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

قالیباف در ادامه با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد 1332، گفت: ۶۱ سال پیش از این چند مأمور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه خواست و اراده ملت کودتا کردند و اموال و منابع مردم را به تاراج بردند که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمی‌کردند که در کشوری با این ظرفیت‌ها آنقدر بی‌دردسر و کم هزینه بتوان کودتا به راه انداخت.

وی اظهار کرد: همین ملت و چه بسا همان افراد، چندین سال پس از آن اتفاق نه تنها در مقابل نقشه‌های ساده‌ و یک‌خطی بلکه در مقابل پیچیده‌ترین تلاش‌های آمریکای تروریست و هم‌پیمانان آن در سطح منطقه و جهان می‌ایستند و به بزرگترین منادی حق و دشمن استکبار در جهان مبدل می‌شوند.

رئیس مجلس بیان کرد: چگونه همان ملت به آن اندازه قوی می‌شوند که منطقه را از طرح‌های پرهزینه و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه نجات می‌دهد.

قالیباف تصریح کرد: 28 مرداد یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چندلایه برای ملت ایران است که آمریکا دشمن قسم‌خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی در برابر این دشمن قسم‌خورده قوی شدن است.

وی بیان کرد:هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند مردم متضرر شدند و منابع ما به تارج رفت و امنیت کشور به خطر افتاد و ملت ما تحقیر شد. هرگاه در برابر این تروریست‌های کت و شلواری ایستاده‌ایم و با عقلانیت و تدبیر معیشت و رفاه و زندگی مردم را به خواست آنها گزه نزده‌ایم ظرفیت ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شده و پیروزی‌های بزرگ تاریخی رقم خورده است.

رئیس مجلس اظهار کرد: معیشت مردم و پیگری مسائل آنها تنها با واقع‌بینی، عملگرایی و عقلانیت و تکیه بر مردم ممکن است، نه با نشستن بی‌حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران گرهی از مشکلات مردم باز می‌شود و نه با شعار دادن‌های بدون پشتوانه اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی.

قالیباف اظهار کرد: اگر ما ظرفیت‌های عظیمی را که در کشور وجود دارد بشناسیم و با رویکرد اقتصاد مردمی به ظرفیت‌های ملت ایران تکیه کنیم و به سنت‌های الهی باور داشته باشیم مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل شده و انقلابی در وضعیت معیشتی مردم ممکن است. دقیقا همانطور که روزی امنیت جان، مال و زمین ما با کمترین اراده مستکبران به خظر می‌افتاد ولی امروز با پیروی از منطق قوی شدن و تکیه به ظرفیت‌های مردم خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببینند.

انتهای پیام
captcha